Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

OEX podpisał umowę sprzedaży akcji Divante. Wrocławski softwarehouse dołączy do Grupy Cloudflight

OEX S.A. podpisał umowę, na podstawie której zobowiązał się do sprzedaży wszystkich posiadanych akcji (tj. ok. 51%) spółki zależnej Divante na rzecz grupy Cloudflight. Transakcja, której realizacja planowana jest na styczeń 2022 r., obejmie sprzedaż wszystkich akcji Divante.
O autorze
1 min czytania 2021-12-20

Łączna cena za 100% akcji wyniesie ok. 175,1 mln zł, przy czym może zostać powiększona o dodatkowe wynagrodzenie (tzw. earn-out), w wysokości nie wyższej niż 85,3 mln zł. Earn-out uzależniony będzie od poziomu zysku EBITDA wypracowanego przez Divante w 2021 r.

Cloudflight jest znaczącym europejskim dostawcą kompleksowych rozwiązań softwarowych oraz w obszarze sztucznej inteligencji. Zatrudnia ponad 600 specjalistów, realizując projekty w ramach szeroko pojętej cyfryzacji biznesu. Cloudflight działa w 18 lokalizacjach w takich krajach jak Austria, Niemcy, Rumunia i Holandia, do grona jej klientów spółki należą m.in. Porsche Informatik, Doka, Uniwersytet Wiedeński czy Europejska Agencja Kosmiczna. Divante wzmocni zaś kompetencje Cloudflight w obszarze e-commerce.

– W momencie dołączenia do Grupy OEX Divante było agencją e-commerce z różnymi kompetencjami: od IT do UX i marketingu. Wspieraliśmy spółkę w jej rozwoju i dzięki konsekwentnie realizowanej strategii stała się ona znaczącym dostawcą zaawansowanych usług technologicznych dla e-commerce, współpracującym z wieloma uznanymi klientami na całym świecie. Analizując możliwości w ramach realizowanego przez nas przeglądu opcji strategicznych dla tej spółki zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wsparcie silnego inwestora branżowego. To pozwoli spółce na dalszy intensywny rozwój. 6 lat naszej wspólnej pracy z założycielami i sukcesorami Divante zaowocowało tym, że spółka znalazła się w orbicie zainteresowania takich graczy jak Cloudflight. Transakcja stanowi potwierdzenie kompetencji Grupy OEX w budowaniu wartości spółek działających w obszarze e-commerce i digitalu – mówi Jerzy Motz, prezes zarządu OEX S.A.

Divante dołączyło do Grupy OEX w marcu 2015 r., a przejmowane przez OEX udziały spółki zostały wówczas wycenione na 3,2 mln zł. Divante to więc kolejna spółka z Grupy OEX, która została wyceniona transakcyjnie na poziomie znacząco wyższym od wartości pierwotnej inwestycji, po sprzedanej w 2019 r. do międzynarodowego inwestora branżowego spółce ArchiDoc, oferującej usługi digitalizacji dokumentów i prowadzenia elektronicznych archiwów oraz zrealizowanej ostatnio rundzie finansowania przez Vue Storefront, zajmującego się rozwojem i dystrybucją nowoczesnych rozwiązań front-endowych dla sklepów internetowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Po sprzedaży Divante będziemy kontynuować naszą strategię. Wciąż największych możliwości wzrostu będziemy upatrywać w obszarze digitalizacji sprzedaży oraz usług dla e-commerce. Chcemy inwestować m.in. w logistykę, która stała się kluczowym procesem w sprzedaży internetowej oraz w usługi związane z customer experience. Nie wykluczamy również przejęć w interesujących nas obszarach, o ile na rynku pojawią się odpowiednie okazje – dodaje Jerzy Motz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing