Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Odmłodziliśmy markę na poziomie wizerunku. Wyborowa podsumowuje 2021 rok

Odmłodziliśmy markę na poziomie wizerunku. Wyborowa podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Wyborowa? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
2 min czytania 2022-01-07

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla marki Wyborowa opowiada Tadeusz Rusek, brand director w Wyborowa.

Największy sukces w 2021 roku

W moim przekonaniu największym sukcesem Wyborowa w mijającym roku jest odmłodzenie marki na poziomie wizerunku i skuteczne dotarcie do nowych konsumentów. Mnie osobiście cieszy nie tylko efektywność podjętych działań, ale też sposób ich realizacji. W 2021 roku marka Wyborowa zdecydowanie wyróżniała się stylem komunikacji na tle pozostałych konkurencyjnych marek, w swojej kategorii i z pełnym przekonaniem powiem, że nie jest to nasze ostatnie słowo w tym obszarze. Mamy w planie kolejne aktywacje, które zdecydowanie zaskoczą odbiorców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Największym wyzwaniem była konieczność szybkiej adaptacji do warunków rynkowych, które w tym roku, w związku z pandemią COVID-19, zmieniały się bardzo dynamicznie. Udało nam się dostosowywać kampanie do nowych warunków życia społecznego, które nastało w Polsce i na całym globie. Mam tutaj na myśli nie tylko zmiany zachowań konsumenckich, ale również utrudnienia w dostępie do materiałów produkcyjnych oraz usług.  Nikt w branży nie spodziewał się, że tektura falista wykorzystywana do produkcji opakowań stanie się w XXI wieku tak deficytowym towarem.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Wyborowa to marka, która stawia na kreatywne rozwiązania, więc wytypowanie dwóch najciekawszych akcji nie jest prostym zadaniem. Myślę jednak, że w 2021 roku zdecydowanie na prowadzenie wysunęły się dwie kampanie. Pierwsza z nich to Wyborowa Tryb Domówki, gdzie oddaliśmy w ręce konsumentów innowacyjne pudełko zawierające butelkę wódki Wyborowa, które z łatwością można było zmienić w grę planszową. Zostaliśmy za tę kampanię nagrodzeni srebrem w konkursie KTR, design opakowania został tez doceniony także w innych konkursach branżowych. Drugą kampanią zasługującą na uwagę jest współpraca z kultową marką streetwearową PROSTO, z którą wypuściliśmy linię ubrań inspirowaną latami 90-tymi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

„Najlepszy aparat to ten, który masz przy sobie”, powiedział Chase Jarvis. Tę samą zasadę stosuję przy tworzeniu rankingu kanałów komunikacji. Uważam, że najważniejsze kanały to te, które są w zasięgu określonej kategorii produktu. W 2021 roku byliśmy tam, gdzie był nasz konsument, postawiliśmy na efektywną komunikację w kanałach digitalowych oraz w punktach sprzedaży. W całej firmie Wyborowa Pernod Ricard największy potencjał widzimy w odpowiednio skomponowanym miksie kanałów. Dzięki temu możemy osiągać satysfakcjonujące nas wyniki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Jesteśmy wielkimi fanami innowacji, dlatego bacznie obserwujemy proces digitalizacji świata mediów i komunikacji. Dalsze inwestycje w social media oraz punkty sprzedaży są dla nas podstawą, ale nie zapominamy, że w marketingowym świecie największe „zamieszanie” robią podcasty i personalizacja komunikacji. Właśnie tym kierunkom przyglądamy się z największą uwagą.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Moim zdaniem, i chyba nie jestem tu wyjątkiem, jest to marketing zaangażowany, dotykający konkretnych problemów społecznych. W tym kierunku podąża coraz więcej marek. Konsumenci oczekują, że marka zajmie stanowisko, pokaże swoje zdanie i jestem pewny, że większość briefów w naszej branży zawiera właśnie taką wytyczną. Co cieszy przez najbliższe lata będzie nam również towarzyszył trend eco-friendly, a zrównoważony rozwój w firmie Wyborowa Pernod Ricard to priorytet.

Budżet na działania digitalowe

Bardzo cieszy mnie fakt, że branża marketingowa w Polsce zaczyna dostrzegać swoją moc sprawczą w kwestii kształtowania potrzeb i stylu życia konsumentów. Widać zdecydowaną poprawę jakości wzornictwa opakowań oraz produkcji marketingowych, coraz więcej kampanii dotyka prawdziwych problemów, z którymi na co dzień mierzą się konsumenci. Budżety lokalne bywają ograniczone, ale kreatywnością w rodzimym marketingu, na pewno jesteśmy w stanie w dużo wygrać.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Dla marki Wyborowa widzę 3 najważniejsze cele: po pierwsze, chcemy docierać do nowych konsumentów, po drugie, chcemy działać efektywnie, efektownie i kreatywnie, po trzecie chcemy, aby konsumenci włączali Tryb Spotkań, pamiętając o tym by zawsze robili to  w sposób odpowiedzialny.