Trendy przedstawione w raporcie, oparte na analizie milionów wyszukiwań w Google z całego świata pokazują, że chociaż w niektórych sferach ostrożnie próbujemy wrócić do dawnych przyzwyczajeń, w innych, przez ostatnie dwa lata, wyrobiliśmy zupełnie nowe nawyki.
Jakie nietypowe i interesujące trendy w obszarze B2B obserwowaliśmy w Polsce oraz globalnie w 2021 roku?
Zobacz również
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem TUTAJ, a także z prezentacją POD TYM LINKIEM. Poniżej przedstawiamy podsumowanie trendów i najważniejszych danych, które mogą być przydatne szczególnie marketerom:
1. Znów razem
Powoli wracaliśmy do spotkań na żywo z rodziną i przyjaciółmi:
- o 400% r/r wzrosło wyszukiwanie w Google hasła „kiedy otwarte restauracje” w Polsce
- o 25% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem „sukienka na wesele” w Polsce
Jednak nadal dużą popularnością cieszyły się eventy i spotkania online:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- 70% częściej r/r globalnie wyszukiwana była fraza związane z hasłem „gry ze znajomymi”, jak np. „gry online ze znajomymi”
2. Ewolucja rozrywki
Wybieraliśmy miejsca na świeżym powietrzu:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- o 150% r/r globalnie częściej wyszukiwane były hasła zawierające frazy: „miejsce z ogródkiem blisko mnie”, „restauracja z miejscami na zewnątrz blisko mnie”
- o 100% r/r wzrosła popularność hasła „bilety do zoo”
Ale także inne rozrywki były popularne:
- aż o 500% zyskało na popularności globalnie hasło „w teatrach teraz” w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego
- 50% częściej r/r w Polsce wyszukiwane było hasło „wodny plac zabaw”
3. Odkrywanie swojego potencjału
Chcieliśmy rozwijać się w różnych kierunkach:
- o 50% r/r globalnie wzrosło zainteresowanie hasłem „malowanie dla początkujących”
4. Wielkie zmiany
Praca w domu sprawiła, że zaczęliśmy inwestować w swoje mieszkania:
- o 100% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem „pomysły na urządzenie podwórka”
- o 400% r/r zyskało na popularności globalnie hasło „tanie pomysły na małą łazienkę”
Oznaczało to jednak także duże zmiany w życiu wielu ludzi:
- o 200% r/r w okresie od sierpnia do października wzrosło globalnie zainteresowanie „kalkulatorem kredytu mieszkaniowego”
5. Zrównoważone życie
Kupujący szukali sposobów, by być eko:
- o 100% r/r wzrosły globalne wyszukiwania hasła „ładowanie pojazdów elektrycznych”
- o 70% r/r w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania wyszukiwań w Polsce z frazą „…do fotowoltaiki”
Członkowie społeczności pomagali sobie nawzajem:
- +100% r/r w skali globalnej zyskały na popularności wyszukiwania z „możliwości wolontariatu w pobliżu”
- 100% r/r wzrost zapytań o „jadłodzielnie blisko mnie”
6. Definiując nową normalność
Niektóre wygodne zmiany zostały z nami na stałe:
- o 80% r/r wzrost globalnych wyszukiwań hasła „aplikacje zakupowe”
- o 70% r/r wzrost globalnie hasła „zamów dostawę jedzenia”
Niektórzy podróżnicy wrócili do odkrywania świata:
- o 100% r/r wzrosło na popularności hasło „wypady blisko mnie”
- o 50% r/r w Polsce wzrost zaliczyło hasło „walizki podróżne”.