Rynek treści cyfrowych rośnie w imponującym tempie. W minionym roku pojawiało się na nim kolejne kilkadziesiąt tysięcy tytułów, w tym głośne produkcje oryginalne, które należy uznać, tuż obok podcastów, za największy trend 2021 roku. Empik Go, który konsekwentnie poszerza te kategorie, tylko w 2021 roku wyprodukował 20 superprodukcji i 18 oryginalnych serii podcastowych, a także udostępnił w aplikacji 25 tysięcy nowych odcinków podcastów polskich twórców.
Zgodnie z danymi należy wskazać, że po rekordowym 2020 roku, mieliśmy do czynienia z kolejnym przełomowym okresem dla segmentu digital content. W 2021 użytkownicy aplikacji Empik Go spędzili z audiobookami i podcastami o 62% czasu więcej niż w ubiegłym roku. Fani e-booków przeczytali zaś 23% więcej niż w 2020.
Zobacz również
Te miliony wspólnie spędzonych godzin to najlepszy dowód na to, jak książka i dobre historie potrafią łączyć nas jako ludzi. W minionym roku wyprodukowaliśmy aż 38 oryginalnych słuchowisk, seriali audio i podcastów, które stają się naszym flagowym produktem. Już teraz w naszej aplikacji znajdziecie najszerszą na rynku ofertę audiobooków, e-booków, podcastów i e-komiksów. Już na początek 2022 roku szykujemy produkcję z jednym z najpopularniejszych polskich pisarzy – mówi Kuba Piotrkowicz, head of digital content w Grupie Empik.
Empik Go w 2021 roku konsekwentnie realizował swoją strategię opartą o inwestowanie w technologię, tworzenie treści i poszerzanie bazy użytkowników. W listopadzie aplikacja zadebiutowała na czytnikach marki Kindle, natomiast w grudniu na rynku ukazał się autorski czytnik w technologii e-Ink pod nazwą Empik GoBook. Dzięki tym działaniom najlepiej oceniana w Polsce aplikacja z audiobookami i e-bookami jest teraz dostępna nie tylko na telefony, tablety ale także wszystkie najpopularniejsze czytniki e-booków.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Rozwój aplikacji Empik Go nie byłby możliwy bez działów: wydawniczego oraz produkcyjnego, które w minionym roku zrealizowały ponad 600 audiobooków oraz podcastów, co przełożyło się na ponad 5 tysięcy godzin nagrań. Udało nam się także podjąć bezpośrednią współpracę z ponad 40 autorami czy wydać głośne audioseriale „Wilkołak” (Wydawnictwo Marginesy) i „Stulecie Winnych. Początek” (Zwierciadło) czy superprodukcje „Mów mi Win” (Wydawnictwo Albatros), „Wiatr” i „Bezcenny” (W.A.B.). W kolejnym roku chcemy podjąć kolejne kooperacje, jeszcze bardziej umacniając naszą pozycję na rynku wydawniczym – dodaje Piotrkowicz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rok 2021 to także czas zmian zachowań użytkowników, który wskazuje, że obcowanie z książką cyfrową stają się kolejną formą spędzania wolnego czasu. Polacy najchętniej konsumują audiobooki i e-booki pomiędzy 15:00 a 16:00, ale także 21:00 a 22:00. Do najpopularniejszych dni należą natomiast środy (dni premier w aplikacji) i niedziele. To zauważalna zmiana – obok dni roboczych oraz godzin dojazdów i powrotów z pracy, użytkownicy czytają oraz słuchają w swoim wolnym czasie.