Wojtek Sawicki, założyciel i współtwórca instagramowego profilu Life on Wheelz, na swoich kanałach na co dzień walczy z dyskryminacją osób z niepełnosprawnością oraz opowiada o swoim codziennym życiu z chorobą, jaką jest dystrofia mięśniowa Duchenne’a. Bloger (przez nas postrzegany jako „influencer z misją”) ma duży dystans do siebie i nie boi się poruszać na swoich kanałach tematów, które zwykle nie pojawiają się w debacie publicznej w kontekście osób z niepełnosprawnością – chodzi m.in. o ich seksualność, niezależność finansową, czy nawet o zainteresowanie modą.
W ramach tworzenia Life on Wheelz, Wojtek i jego dziewczyna Agata Tomaszewska, podejmują różne współprace z markami, które odpowiadają im pod względem potrzeb, czy też idei, które podzielają. Tak jest i tym razem, kiedy blogerzy wzięli udział w kampanii Durex „Kochaj tak, jak lubisz”*. Wojtek Sawicki już wcześniej wyjaśniał swoim odbiorcom, że mimo niepełnosprawności odczuwa pociąg seksualny i zaprzeczył stereotypowi, iż „nie uprawia seksu i seks go nie dotyczy”.
Zobacz również
Fajnie, że bierzemy razem z Agatą udział w kampanii @durex_polska. Lubimy przecierać nowe szlaki i odkłamywać tematykę seksu w związkach interablistycznych. Długo zastanawialiśmy się, co znaczy dla nas główne hasło kampanii, czyli „Kochaj tak, jak lubisz”. Myślę, że najważniejsza w naszym seksie jest dobra komunikacja, szczere wyrażanie swoich potrzeb, odwaga w eksperymentowaniu oraz przyjazna i wyluzowana atmosfera – piszą na swoim profilu twórcy Life on Wheelz.
Na klimatycznych zdjęciach opublikowanych na profilu na Instagramie widzimy parę w dość intymnej sytuacji, co już jest swego rodzaju złamaniem tabu – gdybyśmy w takiej samej scenie zobaczyli osoby w pełni sprawne, nikt by się nie zdziwił ani nie podejmował dyskusji na ten temat. Ponadto Wojtek i Agata ujawniają kulisy swojego życia intymnego (zaznaczając, że nie liczy się u nich przede wszystkim otwartość, rozmowa i chęć pokonywania ograniczeń), przy okazji zachęcając do zakupu prezerwatyw Durex.
Na wstępie chciałbym Wam wyjaśnić jedną kwestię. Otóż, dystrofia mięśniowa Duchenne’a nie wpływa na zdolność utrzymania erekcji. W związku z tym prowadzimy aktywne życie seksualne, choć nie wszystkie pozycje są dla nas dostępne. Stosujemy oczywiście również antykoncepcję, gdyż ze względu na mój stan zdrowia decyzja o posiadaniu potomstwa wiąże się w naszej sytuacji z wielkimi i niezwykle kosztownymi zmianami w życiu, na które obecnie nie jesteśmy gotowi. A przecież kochamy seks, czujemy się siebie pociąg i uwielbiamy bliskość. Dlatego szczególnie polecamy wam supercienkie prezerwatywy Durexa, które pozwalają wam poczuć bliskość z osobą, z którą się kochacie, zapewniając jednocześnie odpowiednią ochronę – czytamy w poście sponsorowanym dla Durexa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
Post spotkał się z pozytywnymi reakcjami internautów:
Zwykle nie lubię instagramowych reklam robionych przez celebrytów… ale tutaj biję Wam brawo, doceniam, kibicuję i wspieram.
Sensualna i nienachalna reklama, która przełamuje tabu związane z osobami z niepełnosprawnościami. Jestem jak najbardziej na TAK! Będę dalej przyglądać się Waszym poczynaniom.
Gdzie by ktoś pomyślał nawet te dwa lata temu o mówieniu o takich rzeczach. A teraz powstają całe kampanie i osoba z niepełnosprawnością ma głos w tej sprawie. Ba, pokazuje zdjęcia razem z partnerem/ką. Trochę odzyskałam wiarę w ten świat.
Pojawiły się jednak również głosy krytyczne dotyczące kampanii:
Bez względu na stan zdrowia, poziom sprawności, orientację i wszelkie inne zmienne, każdy człowiek powinien takie sprawy pozostawić dla siebie.
Marketing budowany na kontrowersji, osobiście nie jestem tego zwolennikiem ale wszystkiego dobrego.
Czy dzięki tej kampanii kolejni blogerzy będą chcieli przełamywać tematy tabu związane z seksem?
* Za działania z influencerami w ramach kampanii odpowiada Tears of Joy.
PS
Jak powinien wyglądać dziś influencer marketing? Bohaterami naszego cyklu są osoby działające w mediach społecznościowych, które wykorzystują swoje kanały nie tylko do promocji produktów, ale także do edukowania i przekazywania wartościowych treści. Tak właśnie działa Wojtek prowadzący konto Life on Wheelz.