Zobacz również
Pinterest to kopalnia inspiracji dla internautów poszukujących pomysłów na wystrój domu. Aż 9 na 10 użytkowników platformy korzysta z niej przed zakupami mebli czy dekoracji*. Od teraz proces wyboru i kupna produktów do aranżacji wnętrz będzie jeszcze łatwiejszy dzięki nowemu narzędziu AR.
Try On for Home Decor umożliwia stworzenie wizualizacji wystroju dzięki wirtualnemu rozmieszczeniu mebli we własnym domu. Przed zakupem można dostosować produkt w widoku kamery, aby zobaczyć, jak prezentuje się w pomieszczeniu. Jeśli użytkownikowi spodoba się to, co widzi, może przystąpić do zakupu przedmiotu w aplikacji. Pinterest oferuje kupno mobli od takich sprzedawców jak Crate & Barrel, CB2, Walmart, West Elm czy Wayfair.
Proces jest możliwy dzięki technologii AR Lens, która rozpoznaje rzeczywiste wymiary i szczegóły wirtualnego obiektu, aby z dużą dokładnością zaprezentować, jak będzie wyglądał w świecie rzeczywistym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na podobnej zasadzie opiera się działanie funkcji Try On, umożliwiającej dobranie odpowiedniego koloru kosmetyku do makijażu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Od początku pandemii obserwujemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej doświadczonych cyfrowo kupujących. Miliony ludzi oczekują teraz wirtualnych i mobilnych opcji przed zakupem, aby zobaczyć spersonalizowane rekomendacje i zgromadzić informacje przed podjęciem decyzji zakupowej – informuje Jeremy King, SVP of Technology, Pinterest.
Funkcja Try On For Home Decor zostanie udostępniona w przyszłości na urządzenia z systemem Android i iOS we wszystkich krajach, a obecnie wprowadzona jest w Stanach Zjednoczonych. To właśnie w USA platforma cieszy się największą popularnością, szczególnie wśród marek, które wykorzystują jej potencjał marketingowy. Narzędzia, które oferuje Pinterest doceniają szczególnie marki modowe, kosmetyczne czy wnętrzarskie, czyli takie, których strategia opiera się w dużym stopniu na komunikacji wizualnej.
PS
Pinterest Lens to narzędzie pozwalające na wizualne wyszukiwanie produktów. Jakie korzyści daje wyszukiwanie obrazem zamiast wpisywania tekstu? Jak korzystają na nim marki?
PS 2
Household Quotes stworzyło wizualizację najdroższego salonu IKEA. Wśród mebli znalazły najkosztowniejsze produkty marki, jakie kiedykolwiek zostały sprzedane.