Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76% kupujących online*. Podobne doświadczenie ma także Kaufland. W trakcie pandemii sieć starała się jak najlepiej dopasować do zmieniających się potrzeb klientów i stworzyła dla nich dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia swoich ulubionych artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.
Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli – wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Zobacz również
Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]