Co właściwie oznacza marketing automation i na czym polega? Jakie ma funkcje i czemu one służą? Co dzięki nim możesz osiągnąć? Ile Cię to będzie kosztowało? Ile czasu będziesz musiał spędzić na obsłudze tego narzędzia? A przede wszystkim czy i kiedy jest ono potrzebne Twojemu biznesowi? Na te wszystkie pytania Convertis odpowiada w Przewodniku po marketing automation.
Marketing Automation to narzędzia do optymalizacji komunikacji Twojego e-commerce w taki sposób, aby jak najbardziej precyzyjnie trafić do Twoich Odbiorców – w odpowiednim czasie i z odpowiednimi treściami. To kontakt z klientem na każdym etapie lejka zakupowego. Narzędzie jest w stanie także budować lojalność u tych, którzy już coś kupili w danym e-commersie.
Większość systemów marketing automation pozwala przede wszystkim na:
Zobacz również
- zbieranie danych o użytkownikach odwiedzających stronę i ich segmentację;
- scoring użytkowników, czyli przyznawanie im punktów za określone akcje, a następnie możliwość tworzenia oddzielnych scenariuszy dla użytkowników o różnej ilości punktów;
- wysyłkę spersonalizowanych komunikatów (m.in. maili, web-pushy, sms-ów);
- dynamiczne wyświetlanie na stronie treści dostosowanych do zachowań danego użytkownika (banerów, pop-upów czy rekomendacji produktowych);
Convertis przygotował Przewodnik po marketing automation, edukacyjne kompendium, w którym znajdziesz nie tylko odpowiedzi na nurtujące Cię pytania w zakresie MA, ale przede wszystkim porównasz wybrane systemy dostępne na polskim rynku polskim. To obiektywne zestawienie, a także skarbnica wiedzy na ten temat dostępna bezpłatnie na stronie www.convertis.pl/pma.