Wyobraź sobie, że nosisz to samo imię i nazwisko, co pewna osoba publiczna – czasem na pewno usłyszysz jakiś żart na ten temat lub przełamujesz pierwsze lody na spotkaniu jakąś anegdotką ze swojego życia, ale tak naprawdę najczęściej spotykasz się z wieloma pytaniami lub jesteś mylony z celebrytą.
Burger King Germany dotarł do osób, których historia potwierdza właśnie takie sytuacje – to cztery realne postacie, które ze światem celebrytów łączą właśnie jedynie nazwiska. W reklamie znanej sieci fast food zobaczymy Michaela Jordana z Bad Kissingen, Steffi Graf z Soltau, Julię Roberts z Brannenburga i Oprah Winfrey ze stanu Georgia.
Zobacz również
Co to ma jednak wspólnego z ofertą Burger Kinga? Marketingowcy odpowiedzialni za tę kampanię pomyśleli, że dobrym pomysłem będzie porównanie niefortunnej zbieżności nazwisk z pomyłką, którą mogą popełnić goście ich restauracji. W tym wypadku ma ona wynikać z tego, że roślinna wersja Whoppera (kultowa kanapka Burger Kinga) do złudzenia przypomina w smaku tę tradycyjną, z mięsnym kotletem.
– Kiedy Michael Jordan lub Julia Roberts przedstawiają się, wiele osób ma szeroko otwarte oczy i jest całkowicie zaskoczona. Taką samą reakcję widzimy u naszych gości, którzy często pytają, czy obsługa nie pomyliła czasem zamówionego przez nich roślinnego Whoppera z tym – tłumaczy Klaus Schmäing, dyrektor marketingu w Burger King Germany – Nic w tym dziwnego – kanapki wyglądają dokładnie tak samo, mają równie niepowtarzalny smak i (prawie) takie same nazwy. W naszej kampanii wykorzystujemy zjawisko pomyłki w żartobliwy i kreatywny sposób – dodaje Schmäing.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Burger King próbował ostatnio pozycjonować się jako zrównoważona marka, ponieważ coraz więcej konsumentów wybiera w restauracjach jedzenie roślinne. Za kampanię z nazwiskami odpowiada agencja Grabarz & Partner, która wcześniej otworzyła pierwszą restaurację Burger Kinga w stylu pop-up, w której menu w całości opierało się na składnikach roślinnych.