Proces zastosowany w projekcie RE:JERSEY oznacza, że ubrania posiadające logo, hafty i naszywki klubowe, które wcześniej utrudniały działania recyklingowe, będą teraz wykorzystane w procesie tworzenia nowych koszulek. W ramach projektu RE:JERSEY, zestawy piłkarskie stanowią główny składnik produkcji przędzy na nowe koszulki.
W procesie recyklingu wykorzystywanym w projekcie RE:JERSEY odzież jest chemicznie rozkładana na składniki główne (depolimeryzacja). W kolejnym etapie kolory są filtrowane, a materiał jest ponownie łączony chemicznie w celu wytworzenia przędzy (repolimeryzacja), która ma takie same właściwości użytkowe jak pierwotny poliester.
Zobacz również
Podczas gdy obecne na rynku zestawy piłkarskie PUMA są już w 100% wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu, zestawy RE:JERSEY są wykonane w 75% z ponownie wykorzystanych koszulek piłkarskich. Pozostałe 25% pochodzi z SEAQUAL MARINE PLASTIC1.
– W ramach projektu RE:JERSEY chcieliśmy opracować sposoby na zmniejszenie naszego wpływu na środowisko, z poszanowaniem zasobów i ponownym wykorzystaniem materiałów – powiedział Howard Williams, director apparel technology w PUMA. – Wiedza, którą zdobyliśmy w ramach projektu RE:JERSEY, pomoże nam opracowywać bardziej ekologiczne produkty w przyszłości.
Produkty wykonane w ramach projektu RE:JERSEY będą noszone na boiskach, podczas przedmeczowych rozgrzewek, przez kluby współpracujące z marką PUMA: Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund i Olympique de Marseille. Drużyny będą nosić koszulki przed swoimi meczami ligowymi pod koniec kwietnia i w maju, począwszy od meczu Manchester City z Watford 23 kwietnia.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Eksperyment pilotażowy RE:JERSEY jest częścią Circular Lab firmy PUMA i jej platformy zrównoważonego rozwoju Forever Better. W ramach Circular Lab, PUMA ogłosiła w zeszłym roku program RE:SUEDE, w ramach którego testuje, czy jest w stanie stworzyć biodegradowalną wersję swoich kultowych butów SUEDE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing