Kryptoświat wchodzi w outdoor

O autorze
2 min czytania 2022-03-29

Binance startuje z kampanią OOH (Out of Home) i wystawia billboardy w jednej z katowickich galerii handlowych. To całkiem nietypowy zabieg promocyjny, zważywszy, że giełda reprezentuje branżę, której core biznesowy to w 100% działania digitalowe. Akcja potrwa do 9 kwietnia. Przedstawiciele spółki nie wykluczają jej powtórzenia w innych polskich miastach.

Kryptowaluty stają się w naszym kraju coraz bardziej powszechne. Według serwisu Statista.com, w 2021 roku co dziesiąty Polak deklarował posiadanie kryptoaktywów w swoim portfelu inwestycyjnym. Coraz więcej bitomatów staje w kluczowych miejscach takich jak dworce czy galerie handlowe.

Podmioty kryptowalutowe wychodzą naprzeciw temu zjawisku, starając się jak najskuteczniej zbudować Top-of-Mind poprzez oddziaływanie na świadomość nt. rynku oraz swoich marek pośród większego odsetku populacji. Przykładem wdrożenia takiego modelu marketingowego jest giełda Binance. Spółka wystartowała niedawno z kampanią billboardową w jednej z katowickich galerii handlowych. To pierwsza outdoorowa akcja Binance w Polsce.

– Nasza branża kojarzy się bardziej z wysoko zaawansowaną technologią, wyrażaną za pomocą pojęć nie do końca zrozumiałych dla przeciętnego zjadacza chleba. Wskazywałoby to, że działania marketingowe powinniśmy ograniczać do przestrzeni wirtualnej, celując w osoby mocno orientujące się w świecie krypto. Jako Binance chcemy przełamać ten schemat i wchodzimy z billboardami do miejsc uczęszczanych przez szeroki przekrój społeczeństwa. Przez takie działania chcemy przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat, nie tylko naszej marki, ale całego fenomenu kryptowalut – komentuje Katarzyna Wabik, Community & Marketing Manager w Binance.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przekaz marketingowy został w ciekawy sposób zaadaptowany do regionalnych nawiązań kulturowych. Główne hasło jednego z billboardów zostało opracowane przy użyciu gwary śląskiej. Brzmi ono: „– Kaj żeś kupił kryptowaluty? – Jak to kaj?! Na Binance!”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Drugi z typowo śląskich kontekstów to nawiązanie do charakterystycznego dla stolicy regionu spodka, który w tej kreacji nawiązuje wizualnie do obiektu UFO. W celu dopełnienia narracyjnego, Binance użyło tutaj skojarzenia czytelnego głównie dla kryptoentuzjastów: „Bitcoin To The Moon! Crypto To The Moon!” – wyrażającego nadzieję na duży wzrost kursu kryptowalut. Spodek > UFO > niebo > księżyc – tak w uproszczeniu można przedstawić kierunek kreatywny koncepcji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według zapowiedzi przedstawicielki Binance, Katowice są dopiero pierwszym przystankiem szerzej zakrojonej akcji reklamowe marki w Polsce.

– Galeria handlowa w Katowicach jest swojego rodzaju papierkiem lakmusowym, który pokaże czy kampanie outdoorowe w Polsce to dobry pomysł dla branży krypto. Jeśli efekty będą dla nas zadowalające, planujemy rozszerzenie tego typu akcji na więcej polskich miast – komentuje Katarzyna Wabik.

Akcja Binance nie jest pierwszą kampanią OOH (Out of Home) marki. Wcześniej giełda promowała się poprzez umieszczenie swojego logo na billboardach w Argentynie oraz na ukraińskich autobusach i taksówkach.

Billboardy będą wisieć w katowickiej galerii handlowej jeszcze do 9 kwietnia. Dzień wcześniej z kolei zakończy się konkurs ogłoszony przez Binance na profilach social media marki.