Burda Media Polska przejmuje działalność medialną Grupy Edipresse w Polsce

Burda Media Polska (BMP) i Edipresse Group sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Zawarcie umowy przyrzeczonej poprzedziła zgoda Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
O autorze
1 min czytania 2022-04-01

Burda Media Polska przejmie multimedialne i cyfrowe portfolio Edipresse Polska, w skład którego wchodzą popularne serwisy dla kobiet, m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl i czasopisma „prawdziwe historie” oraz dwutygodniki Viva i Party (łącznie 13 tytułów).

Z dniem 1 lipca 2022 r. stanowisko chief executive officer nowej firmy obejmie Maciej Klepacki, dotychczasowy dyrektor generalny Edipresse Polska.

Formalne zamknięcie przejęcia oznacza połączenie obu firm w jedną organizację, która będzie działać pod nazwą Burda Media Polska. Proces integracji, który potrwa kilka miesięcy, skoncentruje się na stworzeniu wspólnego modelu biznesowego, połączonej struktury, narzędzi i systemu wartości w oparciu o mocne strony obu organizacji: silne i zróżnicowane portfolio produktów skierowane głównie do kobiet, zaangażowane zespoły i najnowocześniejsze technologie rozwiązania, które będą dalej napędzać cyfryzację.

Bardzo cieszymy się, że proces przejęcia aktywów medialnych Edipresse dobiegł końca. Polska pozostaje dla nas kluczowym rynkiem, a ta transakcja pozwala nam przyspieszyć naszą transformację cyfrową i wraz z naszymi głównymi markami wydawniczymi stworzyć nową siłę w kobiecych segmentach Luxury i Lifestyle. Jest nam niezmiernie miło powitać utalentowany zespół Edipresse w naszej firmie – mówi Tom Bureau, CEO Burda International.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Połączenie Burda Media Polska i Edipresse Polska to jedna z największych transakcji na rynku mediów lifestylowych ostatnich lat. Razem chcemy wykorzystać mocne strony naszych zespołów, a powstałe po połączeniu portofolio mediowe składać się będzie z silnych tytułów prasowych, a także serwisów internetowych będących liderami w najważniejszych segmentach mediów kobiecych w Polsce – dodaje Maciej Klepacki, chief executive officer (od dnia 1 lipca 2022 r.) Burda Media Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing