Właśnie wystartowała kolejna odsłona kampanii „Jeden dla wszystkich, wszyscy dla jednego”. Kampania ma na celu przekonanie rządzących, by firmy też miały możliwość przekazania 1% swoich podatków na cele społeczne.
– Około 500 tys. firm w Polsce byłoby w stanie zasilać budżety organizacji społecznych kwotą ok 500-600 mln. Identyczny mechanizm działa i sprawdza się u naszych słowackich sąsiadów. W Polsce aż 8 600* organizacji społecznych mogłoby korzystać ze zgromadzonych w ten sposób środków – mówi Ilona Pietrzak – wiceprezes Instytutu.
Zobacz również
Polacy najchętniej wspierają inicjatywy związane z prawami zwierząt i przyrodą stąd silny akcent w komunikacji skupia się na tej problematyce. Spoty telewizyjne wyemituje TVP, a spoty radiowe usłyszymy w Polskim Radiu – wszystko w pasmach dedykowanych kampaniom społecznym. Równolegle trwa kampania w mediach społecznościowych.
W Polsce od 2004 roku osoby fizyczne mogą przekazać 1% podatku na rzecz organizacji społecznych. Z tej możliwości skorzystało w zeszłym roku 15,3 mln podatników (dane Ministerstwa Finansów). Dla organizacji pozarządowych oznaczało to zastrzyk finansowy na poziomie 972,7 mln zł. Co ciekawe, Polacy ufają organizacjom społecznym – 56%* Polek i Polaków deklaruje, swoje zaufanie wobec fundacji i stowarzyszeń. Jednak aż 35%* osób w wieku do 24 lat nie przekazuje 1% – to najwyższy odsetek wśród wszystkich grup wiekowych.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*Badanie „Jak Polki i Polacy widzą organizacje społeczne?” Stowarzyszenie Klon Jawor 2020 r.
*Źródło: Czy zbliża się „szklany sufit” 1%? bankwiedzy.org/2020/12/16/szklany-sufit-1/
*instytutsprawobywatelskich.pl/publikacje/tylko-jeden-a-procentuje-raport-na-temat-mechanizmu-1-podatku-dochodowego/
*www.gov.pl/web/finanse/1-procent-podatku-dla-opp