W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę” Greenpeace chce zbudować w miastach tzw. „hotele” dla owadów zapylających i w ten sposób stworzyć im dogodne miejsce do życia, rozmnażania i pracy, czyli zapylania, dzięki czemu możemy cieszyć się przyrodą i produktami spożywczymi.
Aby zbudować hotele dla pszczół potrzeba jednak funduszy. Każdy z nich kosztuje kilkaset złotych. Greenpeace stworzył specjalną stronę internetową, na której będzie można „adoptować pszczołę” i w ten sposób wesprzeć projekt. Każdy sfinansowana “adopcja” to także odsłonięcie jednego fragmentu obrazka legendy polskiego komiksu, Tadeusza Baranowskiego, autora znanych historii obrazkowych, jak „Antresolka Profesorka Nerwosolka”, czy „Skąd się bierze woda sodowa”. Cel to 100 hoteli i cały odsłonięty obrazek!
Zobacz również
Podczas pierwszej doby, udział w akcji wzięło niemal 2500 osób, suma zebranych pieniędzy pokrywa więc niemal 1/5 funduszy potrzebnych do budowy 100 hoteli dla owadów zapylających.
– Ta innowacyjna forma zbiórki pieniędzy on-line ma za zadanie nie tylko zebranie funduszy, ale także zaangażowanie jak największej liczby osób w pomoc owadom, które tej pomocy potrzebują. To też pierwsza tego typu akcja Greenpeace w Polsce. „Adoptuj Pszczołę” wzorowano na innych projektach crowdfundingowych, staraliśmy się jednak wprowadzić elementy, które zmieniają cały proces w wielką pszczelą, online’ową zabawę – mówi Katarzyna Jagiełło, koordynatorka projektu z ramienia Greenpeace Polska
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Partnerem projektu jest dystrybutor filmowy Against Gravity, który na cele kampanii „Adoptuj Pszczołę” zdecydował się przekazać złotówkę od sprzedanego biletu na film dokumentalny „Więcej niż miód”, którego premiera będzie miała miejsce 5 września. Tego samego dnia również odbędzie się koncert Rity Pax (nowy projekt Pauliny Przybysz) oraz after party z muzyką Niedźwiedzia i Dzikich Zapylaczy (pszczele wydanie Niedźwiedzia w Lesie) w warszawskiej Cafe Kulturalna. Dochód z wejścia na koncert, kelnerskich napiwków oraz dodatkowych atrakcji zostanie przekazany ne cele kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O filmie „Więcej niż miód” reż. Markus Imhoof
Wykorzystując najnowszą technologię, umożliwiającą obserwację niewidocznych gołym okiem zjawisk, Imhoof z własnej perspektywy pokazuje rolę i piękno pszczół, a także tragizm ich losu. Podróżując z kamerą po całym świecie filmuje tereny, na których zamieszkują pszczoły, a za pomocą mikroskopowych zdjęć pokazuje jak żyją i zachowują się one w gniazdach i ulach. Widzowie poznają pszczelarzy, naukowców i rolników, owładniętych pasją do pszczół i pragnących poznać tajemnicę ich masowego wymierania w ostatnich latach. Dokładny powód tego zjawiska nie jest znany, choć mówi się o przyczynach takich jak chemizacja rolnictwa, zmiany klimatu czy pasożyty. Imhoof stara się pokazać międzynarodowy zasięg tego zjawiska, dokumentując przebieg, jaki ma ono w różnych częściach świata. W Chinach doszło już nawet do tego, że rolnicy zatrudniają ludzi, którzy zapylają rośliny rośliny ręcznie.
„Więcej niż miód” to dokumentalnybestseller i jeden z najdroższych w historii filmów dokumentalnych (jego budżet wyniósł ok. 2 miliony euro), zrealizowany przez producentów głośnych „Nakarmimy świat” oraz „Zaróbmy jeszcze więcej”.