Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę, Ukrainian Creative Stories 2022 odbędą się w tym roku w nowej formule. Projekt organizowany jest przez All-Ukrainian Advertising Coalition VRK oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Celem jest szerokie zaprezentowanie ukraińskich agencji społeczności międzynarodowej oraz stworzenie funduszu wspierającego ukraińskie agencje reklamowe.
Dziś na Ukrainie toczy się wojna. Ukraina bohatersko się broni. Oczywiście, każdy z Ukraińców osobiście, a ukraińskie firmy wspierają tych, którzy z bronią w ręku bronią ojczyzny przed wojskami agresora. Wielu ludzi potrzebuje dziś wsparcia i pomocy finansowej.
Zobacz również
Ważne jest też, aby nie zatracić się, myśląc o przyszłości po zwycięstwie Ukrainy. Dlatego prezydent i rząd Ukrainy apelują do przedsiębiorców, aby tam, gdzie jest to możliwe, kontynuowali pracę i wypełniali swoje zobowiązania wobec pracowników. – Płacenie ludziom pensji – nawet jeśli firma teraz nie pracuje – to jest ochrona Ukrainy – powiedział prezydent.
Wraz z wybuchem wojny praca ukraińskiego rynku reklamowego niemal stanęła w miejscu. Agencje zostały natychmiast pozbawione środków do życia. W tym samym czasie wielu pracowników agencji jest na pierwszej linii frontu, bezpośrednio w strefach walk z bronią, angażuje się w wolontariat lub działalność przeciw dezinformacji, co jest nie mniej ważną częścią ukraińskiej walki. Niestety, rezerwy ukraińskich agencji nie są nieograniczone, wiele firm jest już na skraju rynkowej egzystencji i zwolnienia pracowników.
Największe stowarzyszenia na rynku reklamy i komunikacji w Ukrainie i Polsce, All-Ukrainian Advertising Coalition VRK i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, połączyły swoje wysiłki na rzecz wsparcia ukraińskiej branży reklamowej w ramach projektu www.adaid.eu oraz zainicjowały nowy format projektu Ukrainian Creative Stories 2022, który pozwala przyciągnąć uwagę międzynarodowych środowisk reklamowych do wspierania Ukrainy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Cele projektu to:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Pokazanie potencjału twórczego ukraińskich agencji reklamowych, ludzi pracujących w branży reklamowej, zarówno z profesjonalnego punktu widzenia, jak i niezłomnej siły ducha, ponieważ nawet w czasie długiej brutalnej wojny Ukraińcy nie poddają się i przyjmują wszystkie wyzwania.
- Pozyskać wsparcie finansowe dla ukraińskiej branży reklamowej od środowisk reklamowych z całego świata.
Projekt zostanie zaprezentowany w ramach skróconego programu konkursowego, czyli bloku Positive Change w ramach 23. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Kijowie. Blok ten, w którym nagradzane są projekty za kreatywność w komunikacji o znaczeniu społecznym, będzie składać się z kategorii przeznaczonej dla reklamy społecznej oraz kategorii specjalnej #StandWithUkraine.
Ważną częścią UCS będzie wspólna prezentacja wszystkich ukraińskich agencji przed międzynarodową społecznością reklamową, która zostanie przedstawiona światu wraz z ogłoszeniem zwycięzców konkursu.
Udział w konkursie dla agencji ukraińskich jest bezpłatny, a dla agencji międzynarodowych – odpłatny. W oparciu o opłaty za udział w programie konkursu wnoszone przez agencje międzynarodowe zostanie utworzony fundusz wspierający ukraińską branżę reklamową. Fundusz ten może również otrzymać wsparcie finansowe od stowarzyszeń reklamowych, mediów, festiwali itp., które mogą wyrazić solidarność z kolegami z Ukrainy. Darowizny można już przekazywać za pośrednictwem tej strony.
W czasach pokoju zgłoszenie do udziału w Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Kijowie oznaczało rywalizację i zwycięstwo. A teraz, kiedy szaleje wojna, oznacza wspieranie ukraińskiego przemysłu kreatywnego.
Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane do 20 maja na stronie creative-stories.com.ua
Inicjatywa będzie wspierana przez partnera bloku Positive Change – Nova Poshta. Szczególnie cieszy fakt, że jest to wsparcie ukraińskiej firmy, która zawsze była wzorem wysokich standardów etycznych w biznesie i licznych działań społecznych.