Podczas uroczystej gali Transform Awards 2022 w Londynie po raz kolejny przyznano nagrody za najlepsze projekty brandingu, rebrandingu i zmiany marek. Międzynarodowe jury decydowało kierując się kryteriami świeżości idei kreatywnej, strategicznego konceptu i konsekwencji jego realizacji, wykonania oraz designu.
Wśród setek zgłoszonych prac trzy nagrody otrzymały marki, których stworzenie lub zmianę powierzono zespołowi Touchideas:
Zobacz również
- Sieć Fiigo – za najlepszą identyfikację wizualną w branży retail oraz najlepszą koncepcję nazwy – odpowiednio srebro i złoto.
- Madej Wróbel – wyróżnienie w kategorii „Transformacja marki konsumenckiej”.
– Dwie nagrody za branding sieci sklepów w Rumunii to dla nas ogromna satysfakcja. Nie jest łatwo stworzyć od zera markę dla odbiorców z innego kręgu kulturowego, tym bardziej cieszy złoto za nazwę Fiigo. Fiigo staje się w Rumunii synonimem sklepów łączących szybkie zakupy, bistro & cafe. Sprzedaż sklepów sieci Profi, w których znajdują się punkty Fiigo, wzrosła o 30%, co pokazuje jak duże znaczenie dla retailu ma dobry branding – mówi Bartłomiej Serafiński, założyciel i partner zarządzający Touchideas, odpowiadający w firmie za strategię.
– Na szczęście pracujemy z tymi markami z branży konsumenckiej oraz retail, które mają odwagę sięgać po nieszablonowe, wyróżniające się pomysły. Ostatecznie tylko takie są przekonujące dla odbiorców i jedynie takie odnoszą prawdziwy i wymierny sukces – mówi Wojciech Mierowski, creative partner w Touchideas, odpowiadający za branding.
Nagrodzona marka Fiigo powstała na zlecenie największej sieci supermarketów w Rumunii. Jest to nowy na tamtym rynku koncept sklepów typu convenience, za którego kreację w całości odpowiadał zespół Touchideas (brand, idea komunikacji marketingowej, identyfikacja graficzna, koncept architektoniczny sklepów). Fiigo łączy kafejkę, wybór gotowych produktów, kanapki i sałatki oraz podstawowe produkty spożywcze. Pod marką Fiigo znajduje się oferta, która zaspokaja codzienne potrzeby zakupowe wielkomiejskich klientów. Symbolem sieci stała się sympatyczna zielona owca, która towarzyszy kupującym, podsuwa wygodne rozwiązania i oferty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Drugim wyróżnionym na tegorocznej gali Transform Awards są wyndliny z charakterem Madej Wróbel – pierwsza ogólnopolska marka mówiąca ślonską godką. Projekt rebrandingu marki otrzymał wyróżnienie w konkursie w kategorii: ewolucja marki konsumenckiej. Międzynarodowe jury doceniło nie tylko design i nowy język komunikacji graficznej, który wyróżnia Madej Wróbel na sklepowej półce, ale także podejście strategiczne, dzięki któremu ta marka z tradycjami stała się synonimem nowego i pełnego energii, młodego ducha Górnego Śląska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing