Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022

O autorze
2 min czytania 2022-04-27

Kampanie i działania marketingowe dotychczas można było zgłaszać do Effie Awards Poland w ramach 12 kategorii produktów i usług oraz 12 kategorii specjalnych. W tym roku Komitet wyłonił aż 6 nowych kategorii, a także postawił na uprządkowanie i ustrukturyzowanie kategorii, tak by każda z nich miała swoje miejsce w konkursie i była łatwo dekodowana przez zgłaszających. Tym sposobem powstało 5 zbiorów dla 30 kategorii – 13 kategorii produktów i usług oraz 17 kategorii specjalnych:

  1. Industry – kategorie produktów i usług
  2. Audience – kategorie specjalne
  3. Channels & Tools – kategorie specjalne
  4. Marketing Excellence – kategorie specjalne
  5. Positive Change – kategorie specjalne

– Zmiany, które są nieodzowną częścią Effie i branży marketingowej w ogóle, w tym roku zaszły także w obrębie struktury kategorii, łącząc je w grupy działań o podobnej charakterystyce. I tak pojawiła się grupa kategorii Audience łącząca działania do specyficznych grup docelowych; Channels & Tools gdzie znalazły się wszystkie kategorie odwołujące się do użycia konkretnych narzędzi komunikacyjnych; Positive Change, czyli te działania, które poza celami biznesowymi realizują także te z zakresu odpowiedzialności społecznej. W grupie Marketing Excellence, znalazły się kategorie, do których zgłaszane są działania odpowiadające na wyjątkowe wyzwania marketingowe – a więc i te które wykraczają poza samą komunikację – powiedział Marcin Samek, chief innovation officer w McCANN Poland.

– Obserwując aktualne trendy rynkowe, dynamikę branży oraz wzrost działań i aktywności w mediach internetowych, postanowiliśmy wprowadzić kilka zmian w obecnych kategoriach oraz dodać nowe. Pozwolą one jeszcze lepiej ustrukturyzować kategorie, a dla zgłaszających będą ułatwieniem w określaniu tego, co było kluczowe w zrealizowanych kampaniach. Jednocześnie wprowadzone zmiany będą bardziej odzwierciedlać te aspekty i działania, które chcemy promować poprzez Effie Awards – podkreśliła Barbara Pasterczyk, CMO, ING Bank Śląski.

Wśród nowopowstałych kategorii znalazły się:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Green Solutions (zbiór Industry) – kategoria obejmująca kampanie komunikacyjne i działania marketingowe promujące marki, produkty lub usługi z obszaru szeroko rozumianych „zielonych technologii”, czyli pro ekologicznych lub powiązanych z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
  • Silver (zbiór Audience) – kategoria przeznaczona dla działań komunikacyjnych skierowanych do generacji Silver (60+), obejmująca bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline, w tym unikalnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.
  • Social Media Driven (zbiór Channels & Tools) – utworzona z myślą o kampaniach, o których sile i efektywności w pierwszej kolejności decydują media społecznościowe, współpraca z influencerami czy też szerzej, działania z zakresu advocacy, których idea od początku wynikała ze specyfiki tych kanałów.
  • Gaming & Esport (zbiór Channels & Tools) – kategoria powstała na kanwie wciąż rosnącego zainteresowania gaming marketingiem jako niestandardowe podejście do realizacji działań biznesowych.
  • Partnership (zbiór Channels & Tools) – w tej kategorii osią zainteresowania jurorów będą strategiczne partnerstwa pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami o profilu komercyjnym, mające na celu realizację wspólnego celu na poziomie biznesowym, marketingowym bądź komunikacyjnym.
  • Equality (zbiór Positive Change) – jurorzy w tej kategorii będą nagradzać wszelkie działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym, w ramach których promuje się ideę równego traktowania i/lub walkę z dyskryminacją.

Ważne terminy:

Zgłoszenia:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • I termin: 26.04. – 16.05.2022 r.
  • II termin: 17.05. – 06.06.2022 r.
  • III termin: 07.06. – 27.06.2022 r.
  • IV termin: 28.06. – 11.07.2022 r.

Gala: 08.11.2022 r.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sponsorzy i partnerzy Effie Poland 2022: Radio ZET, Onet, Salesforce, TikTok, Meta, YouTube, Adform, Premium TV, NowyMarketing, Media&Leads Polska, AMS, Forbes, Business Insider, Chillizet, PRoto, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl
Doradca prawny i audytor konkursu: Firma prawnicza LSW

Szczegóły dostępne są na stronie awards.effie.pl.