Obecność mBanku i Mastercard jako Mecenasów Great September, imprezy mającej na celu wspieranie i promowanie młodych twórców, to dowód otwartości obu marek na ten sektor.
O tym, że Mastercard bliska jest muzyka, najlepiej świadczy platforma Mastercard Music, unikatowy projekt będący dowodem na zaangażowanie marki w tę dziedzinę kultury. Inicjatywę promuje kampania United In Music. Mastercard dba o wizerunek także w zakresie identyfikacji dźwiękowej, tzw. sonic brand, konsekwentnie wdrażanej od 2019 roku. Jest to ewenement w tym segmencie.
Zobacz również
Z kolei mBank znany jest ze swojego zaangażowania w szereg wydarzeń kulturalnych. Jest mecenasem Akademii Sztuk Przepięknych na festiwalu Pol’and’Rock, partnerem głównym 22. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty, a także założycielem funduszu „m jak malarstwo”.
Great September to inicjatywa, za którą stoją Artur Rojek, odpowiedzialny za katowicki OFF Festival, oraz Łukasz Minta, twórca poznańskiego Spring Breaka, którzy przy wsparciu miasta Łodzi postanowili połączyć siły. Efektem jest Great September Showcase Festival & Conference, wydarzenie mające być w założeniu największym i najważniejszym festiwalem showcase’owym w Polsce.
Ideą tego typu wydarzenia jest integracja i promocja szeroko rozumianego środowiska muzycznego. Na trzy dni do Łodzi przybędą kluczowi przedstawiciele krajowej i europejskiej branży, począwszy od dziennikarzy i wydawców, przez managerów i promotorów, kończąc na organizatorach największych eventów w Polsce i nie tylko. Na kilkunastu scenach zlokalizowanych w centrum miasta, wystąpi ponad stu artystów. Dla wielu z nich będzie to pierwszy tak poważny występ, który ma szansę stać się przepustką do wielkiej kariery. To właśnie promowanie młodych, debiutujących twórców leży u podstaw założeń festiwalu showcase’owego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ogromny wpływ na kształt festiwalu ma fakt miejsca, w którym się odbywa. Łódź to dziś prężnie rozwijający się ośrodek kulturalny z bogatym zapleczem lokali, w których odbywać się będą koncerty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz nowicjuszy, w składzie festiwalu znajdą się doskonale znani artyści. Występom towarzyszyć będzie część konferencyjna, w ramach której prowadzone będą m.in. warsztaty, wykłady, panele dyskusyjne oraz różnego rodzaju formy networkingowe, pozwalające nawiązywać kontakty i szukać płaszczyzn dla współpracy.
Artur Rojek i Łukasz Minta, organizatorzy Great September, są pewni, że już od inauguracyjnej odsłony festiwal wpisze się w kalendarium najważniejszych imprez kulturalnych w Polsce.
Pierwszymi ogłoszonymi artystami, którzy wystąpią na festiwalu są: bracia Kacperczyk, Szczyl, waluśkraksakryzys, Frank Leen, Jakub Skorupa, Oysterboy, Franek Warzywa & Młody Budda, Jann, OvE, Zespół Sztylety, Czechoslovakia. Kolejne ogłoszenia wkrótce.
Great September Showcase Festival & Conference odbędzie się w dniach 15-17 września w klubach i miejscach kulturalnych w Łodzi. Cena biletu na trzy dni wynosi 129 złotych (do 31 sierpnia, od 1 września cena wzrasta do 149 złotych). Wejściówki można kupić za pośrednictwem serwisów eBilet oraz Eventim. Szczegóły na naszej stronie: www.greatseptember.pl.