PeoPay, jedna z najczęściej używanych aplikacji bankowych w Polsce, stopniowo odsłania swoje nowe funkcjonalności. Bank Pekao, wspólnie z teamem Efigence, zaprojektowały innowacyjne rozwiązania, mocno stawiając na personalizację oraz dopasowanie do kluczowych potrzeb i zachowań użytkowników aktywnie korzystających ze środowiska online i mobilnego.
Jednym z ważniejszych celów odświeżenia aplikacji było zwiększenie liczby jej użytkowników o tych z ponadprzeciętnymi kompetencjami cyfrowymi i maksymalnie mobilnych – nie zapominając o drugiej grupie, nieco bardziej konserwatywnej, ale równie ważnej dla Banku Pekao.
Zobacz również
Nowa odsłona PeoPay miała za zadanie umożliwienie zarządzania finansami użytkownika jedynie poprzez aplikację – w jednym miejscu – do tego skonfigurowanym w 100% pod konkretnego klienta.
Ponadto celem było zwiększenie sprzedaży produktów bankowych poprzez maksymalne ułatwienie wejścia w proces zakupowy oraz poszerzenie oferty o usługi niebankowe – związane z codziennymi płatnościami za parkowanie, bilety, przejazdy na autostradzie, etc.
Efigence było m.in. odpowiedzialne za przebudowę i optymalizację spersonalizowanego dashboardu, który pozwala na wykonanie okołobankowych interakcji i dostarcza użytkownikom świeży content (bazujący na modelu znanym z social mediów) dotyczący m.in. ostatnich transakcji. Klient sam decyduje w jaki sposób ma wyglądać pulpit, które funkcjonalności i elementy interfejsu chce umieścić na głównym ekranie aplikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Nowoczesne podejście do Personal Finance Management to dla nas priorytet, a funkcjonalna i intuicyjna aplikacja mobilna stanowi podstawę współczesnej bankowości. PeoPay 4.0 pozwala klientom drugiego największego polskiego banku prowadzić wreszcie całe swoje życie finansowe w kanale mobilnym, bez kompromisów wymuszanych przez dotychczasowe rozwiązania. Daje im także dostęp do usług pozabankowych, tworząc z aplikacji centralny punkt większości ich codziennych okołofinansowych czynności. Cieszymy się, że mogliśmy przy tym projekcie pracować z Efigence, partnerem, który nie tylko bardzo dobrze zna potrzeby naszych klientów, ale i posiada szerokie doświadczenie, know-how oraz nieszablonowe podejście do każdej wykonywanej czynności. To przyjemność pracować z takim teamem – podsumowuje Michał Ornatowski, Lead of Alternative Payments and Value Added Services Team w Banku Pekao.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Istotnym założeniem nowej wersji PeoPay było wspieranie klienta przez Bank na każdym etapie korzystania z aplikacji. Miało to zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, dlatego tak wiele uwagi poświęciliśmy aspektowi customizacji w aplikacji, by użytkownik mógł dostosować to narzędzie do swoich potrzeb. Równie ważne było bezpieczne wprowadzenie go w świat PeoPay przy pomocy stworzonego od nowa on-boardingu – komentuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.
– Mocno skupiliśmy się na nowej grupie potencjalnych użytkowników PeoPay, składającej się z osób, które przywykły do aktywnego korzystania z rozwiązań mobilnych – w tym z kilku aplikacji bankowych jednocześnie – chętnie eksplorujących nowe narzędzia, a także pragnących zmian i ulepszeń. Cieszę się, że dzięki zaufaniu i otwartości klienta oraz naszemu szerokiemu doświadczeniu w pracy dla największych finansowych graczy udało nam się zaprojektować nowoczesną i jednocześnie przystępną dla wszystkich aplikację – dodaje.
Jednym z ważniejszych obszarów zmian było również stworzenie systemu placementów reklamowych – miejsc w aplikacji, w których uwaga odbiorcy może zostać skupiona na elemencie interfejsu, wprowadzającego w proces sprzedażowy. Istotnym założeniem była rezygnacja z modelu banerowego – coraz bardziej nieaktualnego już w świecie online – na rzecz podejścia narzędziowego, czyli elementów interfejsu typowych dla reszty aplikacji.
Zmiany w PeoPay będą publikowane stopniowo, a użytkownicy otrzymają instrukcję krok po kroku, jak używać nowych funkcji.