Marka piwa Coors Light stworzyła „chłodzące billboardy”, które odbijają światło słoneczne

Marka piwa Coors Light stworzyła „chłodzące billboardy”, które odbijają światło słoneczne
Na dachach kilku budynków pojawiły się ogromne „chillboards” pomagające obniżać temperaturę w pomieszczeniach. Jak twierdzi Coors Light – jest to pierwsza na świecie kampania reklamowa, „której nikt nie może zobaczyć, ale każdy może ją poczuć”.
O autorze
1 min czytania 2022-05-06

fot. coorslight.com

Jak podaje Coors Light – czarne dachy podczas słonecznych dni mogą nagrzewać się nawet do 77 stopni Celsjusza, co wpływa także na podnoszenie się temperatury wewnątrz budynków. Tym samym wzrasta zapotrzebowanie na klimatyzację zasilaną energią elektryczną.

Marka piwa, który określa się jako „stworzona do schładzania”, postanowiła więc uruchomić nietypową kampanię reklamową, która jednocześnie pozwala schłodzić dachy, a tym samym zaoszczędzić energię wewnątrz obiektów.

Na kilku dachach budynków w Miami pojawiły się ogromne napisy wykonane przy użyciu odblaskowej białej powłoki ochronnej Mule-Hide Finish, która odbija 85% światła słonecznego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według przeprowadzonych pomiarów, na dachach pokrytych białą farbą temperatura wyniosła 10 stopni mniej niż na czarnych powierzchniach. Łączne pomalowano ponad 3 tys. metrów kwadratowych dachów, co pomogło schłodzić 96 mieszkań.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co więcej, aby zmaksymalizować właściwości chłodzące „chillboardów”, opracowano specjalny krój pisma o nazwie Coolest, który pokrywa 95% powierzchni dachu. Każde z haseł opracowanych przez agencję reklamową DDB ma na celu zwiększanie świadomości na temat zalet tych chłodzących billboardów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy będzie w stanie pomalować swój dach na biało, ale mamy nadzieję zainspirować Amerykanów do dokonywania wyborów, które zmniejszają zużycie energii i wkładają kilka dolarów z powrotem do kieszeni – powiedział Marcelo Pascoa, wiceprezes ds. marketingu w Coors Light.

Kampania, która jest widoczna wyłącznie z lotu ptaka, została wsparta aktywnością marki w mediach społecznościowych, aby dotrzeć z przekazem do większej liczby odbiorców.

Akcji towarzyszy konkurs na Instagramie i Twitterze amerykańskiej marki, w którym 1000 konsumentów może wygrać… nie piwo, lecz puszki ze specjalną „chłodzącym” lakierem. Obserwatorzy, którzy zostawią komentarz pod postem Coors Light, mają szansę na wygranie 18 litrów farby do schłodzenia dachów.

PS
Microsoft łączy siły z fińską firmą energetyczną, aby odzyskiwać ciepło z komputerów pracujących w nowym centrum danych. Następnie energia będzie dostarczana do gospodarstw domowych i firm mieszkańców Helsinek.