1 czerwca ruszyło wyzwanie Healthy Cities organizowane przez Grupę LUX MED. Mieszkańcy 66 miast i pracownicy firm, które zgłosiły udział w akcji, podjęli wyzwanie zrobienia 6 tys. kroków dziennie przez cały miesiąc. Uczestnicy nie tylko zadbają o własne zdrowie, ale zawalczą też o zdrowe środowisko i nagrody. Do akcji może włączyć się każdy, pobierając bezpłatną aplikację.
Grupa LUX MED zachęca wszystkich do aktywności fizycznej. Aby przystąpić do akcji Healthy Cities, wystarczy pobrać aplikację, wybrać miasto lub firmę, które się wspiera, i przez cały czerwiec zbierać minimum 6 tys. kroków dziennie. Liczy się każda aktywność fizyczna, którą można przeliczyć na kroki. Ich liczba jest sumowana i pojawia się na bieżąco w rankingu. Trzy najbardziej aktywne miasta otrzymają środki finansowe – Zielony Budżet Obywatelski na wsparcie inicjatywy z zakresu ekologii, ochrony środowiska lub zdrowego stylu życia. Natomiast trzy zwycięskie firmy staną się współautorami akcji nasadzeń lasów.
Zobacz również
– W LUX MED mamy dużą świadomość tego, jak zmiany klimatu czy zanieczyszczenie środowiska wpływają na nasze zdrowie. W tym kontekście troskę o środowisko traktujemy także jako profilaktykę zdrowotną. W wyzwaniu Healthy Cities wszystko pozostaje w rękach, a nawet nogach mieszkańców i pracowników firm. Mamy jedno zdrowie i jedną planetę, za którą wszyscy jesteśmy odpowiedzialni. Spacerujcie, biegajcie, tańczcie dla zdrowia i zielonych przestrzeni. Dołączcie do Healthy Cities! – mówi Anna Rulkiewicz, prezes grupy LUX MED.
W zeszłorocznej edycji Healthy Cities wzięło udział blisko 4 tys. uczestników, a LUX MED posadził 375 tys. drzew. W tegorocznej akcji, oprócz mieszkańców miast, bierze udział ponad 100 firm, które do akcji włączają swoich pracowników. Z inicjatywy Grupy LUX MED powstanie również Indeks Zdrowych Miast, który oceni warunki życia w miastach pod kątem m.in. zdrowia, w tym zdrowia psychicznego, zielonych terenów, edukacji, jakości powietrza czy kultury. Projekt powstaje w partnerstwie z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej. Raport wskaże co i w jaki sposób wpływa na jakość życia i zdrowie mieszkańców 66 miast na prawach powiatu w Polsce.
– Kluczem do skutecznej strategii ESG jest budowanie jej wokół swojej głównej działalności. Wyzwanie Healthy Cities bazuje na dwóch filarach – zdrowym człowieku i zdrowym środowisku. To elementy, o które na co dzień dba Grupa LUX MED. Chcemy, żeby zrównoważony rozwój stał się centralnym doświadczeniem naszych pacjentów i pracowników – powiedział Łukasz Niewola, dyrektor komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa LUX MED w swojej codziennej działalności kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, podejmując liczne inicjatywy z obszarów zaangażowania społecznego i środowiska. Obok wspomnianej akcji Healthy Cities, od 10 lat realizuje projekt „Umiem Pomóc”, w ramach którego uczy i uświadamia młodzież jak ważna jest pierwsza pomoc. W ostatnim czasie zaangażowanie społeczne firmy związane jest także z sytuacją w Ukrainie. Wspólnie z Bupa, do której należy LUX MED, ogłoszony został specjalny „Program wsparcia medycznego i zawodowego” dla uchodźców z Ukrainy. Na ten cel przeznaczonych zostało ok. 35 mln złotych, a działania realizuje Fundacja LUX MED. Priorytetem dla firmy jest także liczenie śladu węglowego i wdrażanie rozwiązań minimalizujących emisje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing