Dotąd użytkownicy ekspresów do kawy Nescafé Dolce Gusto mogli oddawać zużyte kapsułki przy dostawie kolejnego zamówienia złożonego na stronie internetowej producenta. Jednorazowo kurier może odebrać maksymalnie jedną torbę, czyli 64 kapsułki. Program #RecyklingDolceGusto został rozszerzony o stacjonarną zbiórkę, aby zachęcić kolejnych konsumentów do włączenia się w akcję i oddawania kapsułek do recyklingu.
Zobacz również
Testy projektu ruszyły w trzech warszawskich lokalizacjach Carrefour: w hipermarkecie w Galerii Mokotów oraz w dwóch supermarketach formatu City – przy ul. Anny German 20 oraz Dolnej 43/45. W każdym z tych punktów znalazły się specjalnie oznaczone kosze.
Zgromadzone kapsułki są przekazywane bezpośrednio do zakładu, w którym kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie wykorzystany. Kawa trafia do biogazowni w Boleszynie, a następnie zostaje wykorzystana do ogrzewania okolicznych domów. Z kolei z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, z którego wytwarzane są nowe przedmioty.
Cieszymy się, że wspólnie z Nescafé Dolce Gusto możemy aktywnie zachęcać naszych klientów do podejmowania kolejnych kroków ku bardziej zrównoważonemu życiu, poprzez tak proste działania jak recykling kapsułek po kawie. Jesteśmy przekonani, że projekt ten wspierany wspólnymi działaniami promocyjnymi, spotka się z dużym zainteresowaniem Polaków i na stałe wpisze się w ich codzienne zwyczaje dbania o naszą planetę – mówi Sylwester Mroczek, manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
W kilku centrach handlowych w Finlandii stanęły pierwsze „telefomaty”, w których można zostawić zepsuty lub sprawny telefon, a w zamian otrzymać zwrot pieniędzy. Maszyny pozwalają również na zakup odnowionego iPhone’a z drugiej ręki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing