Forum Gospodarki Cyfrowej to jedno z ważniejszych spotkań liderów polskiej branży e-commerce w Polsce oraz platforma wymiany wiedzy, doświadczeń, definiowania trendów. Tegoroczna edycja pod hasłem „Marka bez granic” skupia się na bardzo ważnym w obecnych czasach temacie – cross-border e-commerce. Forum zostało podzielone na cztery bloki tematyczne obejmujące zagadnienia związane z podatkami i prawem w cross border, ekspansję zagraniczną dla firm B2C oraz siłę eksportu online dla firm B2B, a także prezentację konkretnych case study z wdrożenia cross border.
E-eksport z potencjałem
Z danych zebranych w raporcie „Cyfrowy eksport – szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw” wynika, że ok. 36% polskich przedsiębiorstw prowadzi eksport w tradycyjnej formie do innych krajów Unii Europejskiej. Tymczasem liczba firm sprzedających elektronicznie za granicę jest na poziomie ok. 4%, choć w ostatnim czasie widać wyraźny trend wzrostowy w tym zakresie. Już teraz polskie firmy odnotowują 16% przychodów w handlu internetowym ze sprzedaży na rynki zagraniczne, a wartość polskiego e-eksportu jest szacowana na ponad 27 mld zł.
Zobacz również
Polska na czwartym miejscu… od końca
Polska w porównaniu do innych państw UE posiada bardzo niski odsetek firm prowadzących e-eksport. Taki sam lub niższy wskaźnik od Polski w e-eksporcie do UE mają tylko trzy państwa (Rumunia, Bułgaria, Łotwa), a na rynki pozaunijne cztery kraje (Rumunia, Bułgaria, Słowacja i Węgry). Głównymi kierunkami polskiego e-eksportu pozostają kraje unijne (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Czechy i Słowacja), a z krajów pozaeuropejskich USA i Chiny.
Polscy przedsiębiorcy prowadzący działalność w Internecie już na etapie budowania strategii swojego e-commerce’u powinni myśleć globalnie i mieć w założeniu cross-border. E-commerce nie zna granic, a sprzedaż na rynkach transgranicznych pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz nawiązania nowych relacji biznesowych.
Izba Gospodarki Elektronicznej, jako organizacja prężnie działająca na rzecz rozwoju e-commerce, wspiera od lat przedsiębiorstwa w internetowej sprzedaży zagranicznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na dynamikę wzrostu e-eksportu wpływają nie tylko bariery zewnętrzne, ale także projekty i narzędzia wspierające tego typu działalności – tzw. Instrumenty wsparcia e-eksportu. Dla firm najbardziej pożądanymi instrumentami wsparcia w zakresie ekspansji zagranicznej i rozwoju e-eksportu są szkolenia i warsztaty czy baza wiedzy skąd mogą zyskać inspirację do działania. Jako organizacja od lat wspierająca przedsiębiorców w cross border e-commerce staramy się wspierać MŚP w aktywnym wychodzeniu z marką, produktem poza granice kraju. Prowadzimy wspólnie z PAIH szkolenia dla producentów, mamy cyfrową bazę wiedzy z ważnymi informacjami jak prowadzić biznes online poza granicami kraju. Jestem przekonana, że czerwcowe FOrum Gospodarki Cyfrowej – „Marka bez granic” również zainspiruje niejednego polskiego przedsiębiorcę do eksportu online – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Forum Gospodarki Cyfrowej „Marka bez granic” może być źródłem inspiracji dla tych, którzy rozważają wejście w e-sprzedaż poza granicami Polski. Ponadto podczas konferencji zostaną zaprezentowane wyniki najnowszej edycji raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” dotyczące cross-border e-commerce.
Konferencja odbędzie się 30 czerwca, w godz. 9:00–15:00, w formule zdalnej. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i wymaga wcześniejszej rejestracji.
Partnerem Głównym wydarzenia jest: Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Więcej informacji i formularz rejestracyjny dostępny na stronie wydarzenia: Forum Gospodarki Cyfrowej.