Kuchnia w Kuwejcie obfituje w dania mięsne, ale od jakiegoś czasu tamtejszy rynek gastronomiczny zaczął się zmieniać. Coraz więcej młodych ludzi zaczęło interesować się zdrowym trybem życia i przechodzi na dietę roślinną. Trend przyczynił się do tego, że wiele marek musiało wyjść z nową, bezmięsną ofertą.
Jedną z tych marek jest Burger King, który w Kuwejcie zaczął sprzedawać roślinne menu. Aby zachęcić do zainteresowania się nowymi produktami, sieć fast food stworzyła kampanię, do której zaprosiła… sobowtóra Cristiano Ronaldo.
Zobacz również
Nietypowa kampania, stworzona przez M&C Saatchi, rzuca wyzwanie konwencjonalnej komunikacji w swojej kategorii. W specjalnie stworzonym wideo twórcy próbują udowodnić, że roślinne kanapki z Burger King są „tak samo dobre jak oryginał”. Aby to zobrazować, zaproszono do udziału w kampanii osobę bardzo podobną pod względem fizycznym do znanego piłkarza.
Sobowtór gra w klipie pewnego siebie mężczyznę, który postanawia spełniać swoje marzenie i zostać… samym Cristiano Ronaldo. Wierzy, że we wszystkim jest tak dobry, jak gwiazda futbolu – w rzeczywistości wcale tak nie jest, a jego środowisko patrzy na jego zachowanie z politowaniem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Głównym bohater tego zabawnego filmu w typie mockumentary jednocześnie nas rozśmiesza i rozczula swoją naiwnością. Przewrotny jest też sens całej koncepcji reklamy – Burger King sugeruje, że niektóre rzeczy nie są tak dobre jak oryginał… ale rośliny Whooper jest tak samo smaczny jak jego mięsny pierwowzór.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Naszym największym wyzwaniem było zerwanie z konwencjonalną komunikacji i stworzenie reklamy, która działałaby tam samo lokalnie, jak i globalnie. Jesteśmy dumni, że nasz pomysł zaczyna zdobywać międzynarodowe uznanie i jako jedyny film z tego regionu dostał nagrodę Caples w kategorii „TV i reklama” – komentuje Camila Venegas i Silvia Vera, creative leads w MC Saatchi ZEA.
PS
Niemiecki Burger King również sięgnął po motyw doppelgangera w swojej kampanii promującej roślinne burgery. Tam do udziału w reklamie zaproszono cztery realne postacie, które noszą nazwiska znanych celebrytów – Michaela Jordana, Steffi Graf,, Julię Roberts i Oprah Winfrey.