Wrocławski fintech BetterPOS zakończył pilotaż aplikacji Donateo w sieci Carrefour. Rozwiązanie umożliwia bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych podczas płacenia za zakupy. Operacja opiera się o krótkie pytanie, które pojawia się na terminalu przed finalizacją płatności. Pozytywny odbiór przez klientów Carrefour zaowocował nawiązaniem szerokiej współpracy. Dzięki niej, już dzisiaj Donateo pojawi się w piętnastu sklepach sieci, a w najbliższych tygodniach będzie sukcesywnie wdrażane w kolejnych lokalizacjach. Trwające przez ostatnie tygodnie testy przeprowadzone zostały łącznie w czterech punktach w Polsce.
Donateo to autorski projekt BetterPOS. Umożliwia bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych za pomocą wirtualnych puszek, terminali płatniczych oraz stacjonarnych wpłatomatów. W ramach pilotażu, aplikacja Donateo pojawiła się w ostatnich tygodniach na terminalach w wybranych sklepach sieci Carrefour.
Zobacz również
Poprzez pieczołowicie przygotowany pilotaż chcieliśmy uzyskać pewność, że jesteśmy w pełni przygotowani technicznie i pracownicy kas zostaną odpowiednio przeszkoleni. Wdrożenie aplikacji w systemie płatniczym sieci przebiegło tak, jak zakładaliśmy, co nas bardzo cieszy. Odbiór ze strony klientów jest bardzo pozytywny. Ze wstępnych danych wynika, że nawet co 5 klient zdecydował się na przekazanie przy okazji zakupów drobnego datku. To bardzo dobry wynik na tak wczesnym etapie działania. Donateo to pierwszy w Polsce projekt tak transparentnej formuły wsparcia organizacji dobroczynnych – komentuje Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS, pomysłodawca Donateo.
W ramach nawiązanej współpracy, rozwiązanie Donateo zostanie wdrożone we wszystkich sklepach stacjonarnych Carrefour.
Carrefour od lat aktywnie angażuje się w działania społeczne. Teraz, wspólnie z Donateo, łączymy dobroczynność z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, co umożliwia naszym klientom skorzystanie z prostej i przejrzystej formy przekazywania donacji na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Cieszymy się, że nasz wspólny pilotażowy projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem klientów. W najbliższych miesiącach Donateo pojawi się w kolejnych sklepach, a z czasem we wszystkich punktach Carrefour w całej Polsce – mówi Grzegorz Wazowicz, menedżer Działu Usług Finansowych, Handlowych i Projektów Specjalnych, Carrefour Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W trakcie programu pilotażowego na terminalach płatniczych pojawiła się opcja przekazania datku w stałej wysokości 2 zł na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Możliwość wpłat za pośrednictwem Donateo dostępna jest w tradycyjnych kasach, wyłącznie przy płatności kartą. Środki trafiają bezpośrednio na konto fundacji. Dzięki temu, retail nie ponosi żadnych kosztów związanych z ich obsługą. Odzwierciedleniem przelewu jest szczegółowa informacja dostępna na koncie bankowym klienta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skala działalności organizacji charytatywnych w dużej mierze zależy od środków, jakimi dysponują. Zawsze więc z nadzieją przyglądamy się nowym rozwiązaniom, które mogą wesprzeć naszą pracę i pomóc w dotarciu do nowego grona odbiorców. Im bardziej codzienna i przystępna forma pomocy, tym większa jest szansa na utrzymanie jej płynności i zapewnienie organizacjom charytatywnym możliwości efektywnych działań – mówi Rafał Grzelewski, kierownik zespołu Komunikacji i Fundraisingu Polskiej Akcji Humanitarnej.
Carrefour, który w Polsce posiada 920 sklepów, jest już kolejną siecią retail, w której dostępne będą rozwiązania Donateo. Poza aplikacją na terminale, fintech jest autorem także specjalnych datkomatów oraz skarbonek wirtualnych.