Już za miesiąc – 21 sierpnia – w serwisie HBO Max pojawi się serial „House of Dragon”, czyli spin-off kultowej serii „Game of Thrones”. W promocję serialu włączyła się chociażby platforma Duolingo, która udostępniła zaktualizowany kurs valyriańskiego – języka, którym posługuje się m.in. główna bohaterka książek i serialu – Matka Smoków.
Samo HBO Max również ruszyło z niestandardową formą promocji swojej nowej produkcji. Platforma właśnie udostępniła swoją nową aplikację House of Dragon: DracARys. Dzięki niej możemy się wcielić w Matkę Smoków (serialową postać o nazwisku Daenerys Targaryen), która opiekowała się i władała potężnymi smokami.
Zobacz również
Aplikacja wykorzystująca technologię AR (rozszerzonej rzeczywistości) oddaje życie takiego smoka w ręce użytkownika – pozwala opiekować się nim przez cały okres dorastania. Wirtualnemu stworzeniu towarzyszymy od momentu narodzin do okresu dorosłości – w międzyczasie musimy go karmić i uczyć pewnych czynności. Obsługa nieco przypomina grę z małymi zwierzątkami w popularnej niegdyś zabawce Tamagotchi.
Oczywiście aplikacja jest znacznie bardziej zaawansowana niż elektroniczna zabawka z lat 90. Wirtualny smok może wędrować po różnych prawdziwych krajobrazach (za sprawą AR), a z czasem również spotykać się ze smokami innych graczy i wchodzić z nimi w interakcje.
Co więcej, każdy wirtualny smok jest unikalny, rozwija swoją własną osobowość i można nim sterować… głosowo za pomocą fikcyjnego języka Valyrian.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aplikacja DracARys została stworzona jako sposób na jeszcze głębsze zanurzenie się świat serialu „Gra o Tron” i daje szansę na nawiązanie interakcji z fikcyjną postacią.
Projekt HBO Max powstał we współpracy z The Mill firmy Technicolor Creative Studios i wykorzystano w nim technologię Lightship AR, która pojawiła się w grze „Pokémon Go”.