Empik nieodłącznie kojarzy się z powrotem do szkoły – to tutaj dzieci i rodzice kierują się w poszukiwaniu nowych przyborów szkolnych, podręczników czy inspiracji do pokoju ucznia. W tym roku, obok licznych aktywacji w mediach społecznościowych, w tym przewodników po wyprawce i unikalnych kolekcjach szkolnych Empiku, marka postawiła również na działania niestandardowe we współpracy z influencerami. „Klasa otwarta” to seria live’ów prowadzonych jednocześnie na Instagramie, TikToku, Facebooku oraz na YouTubie.
Empik zaprosił do współpracy topowych twórców internetowych, którzy przez cały sierpień, co środę, o godzinie 18:00 łączą się z „uczniami” ze specjalnie przygotowanego studia. Każda 45-minutowa lekcja prowadzona jest przez innego „nauczyciela” i ma formę interaktywnej transmisji. W ubiegłym tygodniu widzowie mogli uczestniczyć w pierwszym live’ie z ZetKacprem, znanym przede wszystkim z roli tiktokowej nauczycielki „Pani Bożenki”. Dla tych, którzy przegapili lekcję – nic straconego! Nagrania z każdych zajęć będą dostępne na Facebooku i kanale Youtube Empiku.
Zobacz również
W planie lekcji jeszcze przed nami: Janina Daily: Czy da się zmierzyć szczęście linijką? (10.08), Ola PS: Ugryźmy angielski z innej strony! (24.08) i Adam Mirek: Nie tylko woda i sól – kuchenne laboratorium chemiczne (31.08).
Postawiliśmy na format interaktywnych, angażujących live’ów – zależało nam bardzo, żeby widzowie „Klasy otwartej” nie tylko mogli obejrzeć filmik z udziałem ulubionego twórcy, ale również zadać mu pytanie, zostawić kilka słów czy po prostu zgłosić swoją obecność, jak to w szkole. W ten sposób chcemy umilić im tę drugą połowę wakacji i zbliżający się wielkimi krokami 1 września – mówi Joanna Urbanowska, social media & influencer marketing manager w Empiku. I dodaje – Przy wyborze prowadzących kierowaliśmy się nie tylko zróżnicowaniem tematów, które poruszą podczas spotkań, ale także sposobem prowadzenia lekcji, łączącym wiedzę i merytoryczne przygotowanie z dużą dawką humoru i zrozumiałym językiem. Klasa Empiku jest otwarta pod wieloma względami – to zarówno przystępność i otwartość na różnorodne tematy, od ciekawostek z dziedziny fizyki i chemii po godzinę wychowawczą, jak również otwartość w znaczeniu dostępności dla wszystkich, niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania. Spotkania na Facebooku, Youtubie i TikToku są również tłumaczone na język migowy.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Wszystko w temacie powrotu do szkoły
Projekt „Klasa otwarta” jest elementem kampanii Back to school Empiku. Składają się na nią również cykle postów Wszystko w temacie wyprawki i pokoju ucznia, które mają pomóc uczniom w wyborze odpowiednich, zgodnych z trendami i indywidualnymi upodobaniami przyborów szkolnych, np. Wszystko w temacie szkolnej wyprawki dla gamera czy pokoju sportowca. Empik zorganizuje również specjalny konkurs, w którym do wygrania będzie 5 szkolnych wyprawek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponadto marka aktywnie działa na TikToku, gdzie regularnie publikuje viralowe filmiki z udziałem pracowników Empiku oraz influencerów. W ramach przygotowań do nowego roku szkolnego, na kanale pojawią się m.in. kolejne TikToki prezentujące w niestandardowy sposób unikalne kolekcje szkolne Empiku, a także ilustrujące w humorystyczny sposób dylematy zakupowe każdego ucznia i rodzica.