Znamy nominowanych 10. edycji konkursu e-Commerce Polska awards

O autorze
5 min czytania 2022-08-30

Poznaliśmy nominowanych, jubileuszowej 10. edycji konkursu e-Commerce Polska awards organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja przyniosła rekordową liczbę zgłoszeń i bardzo wyrównaną walkę o zwycięstwo. Przyznano aż 91 nominacji w 23 kategoriach. Kto dołączy do grona laureatów tego konkursu? Dowiemy się podczas Gali Dekady – 22 września.

Konkurs e-Commerce Polska awards od dekady jest barometrem rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce. Nie tylko docenia liderów i najlepsze projekty, ale przede wszystkim pokazuje kierunki zmian. Kategorie konkursowe, ich popularność w poszczególnych edycjach i przede wszystkim jakość zgłoszeń pozwala ocenić, które obszary z trendów stały się „must have”, które skupiają na sobie uwagę najlepszych.

Tegoroczna, 10. edycja e-Commerce Polska awards to:

– 91 nominacji w 23 kategoriach;

– wyrównana walka do ostatnich głosów członków Jury;

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– skok popularności obszaru cross-border oraz e-commerce B2B;

– postpandemiczny zryw w obszarze mobile – dynamicznie rosnąca liczba wdrożeń;

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– ogromna uwaga skupiona na działaniach CSR – nie tylko w gronie dużych podmiotów e-commerce, ale także małych sklepów internetowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ostatnie lata to czas ogromnego rozwoju, wręcz rewolucji w obszarze e-commerce. Dziesięć edycji konkursu znakomicie pokazuje tempo rozwoju tego rynku  i jego kierunki. Każdego roku napływa coraz więcej zgłoszeń do konkursu – nie inaczej było w tym roku. Kilkaset zgłoszeń powoduje, że już samo znalezienie się w gronie nominowanych jest ogromnym wyróżnieniem i sukcesem – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby

Laureatów poznamy podczas Gali Dekady e-Commerce Polska awards, która odbędzie się 22 września 2022 w Sound Garden w Warszawie. Wyjątkowe, jubileuszowe wydarzenie zgromadzi liderów branży i laureatów wszystkich edycji konkursu. W trakcie gali poznamy także laureata w kategorii Best in – czyli podmiotu, który otrzymał największą średnią głosów w tegorocznej edycji konkursu. Organizatorzy przygotowali szereg jubileuszowych niespodzianek, m.in. wyróżnienie dla Marki Dekady.

Nominowanych w konkursie e-Commerce Polska awards 2022 prezentujemy w kolejności alfabetycznej.

KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE

Best on mobile – podmioty średnie i duże:

– CCC.eu – za 4-krotny wzrost aplikacji;

– Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;

– Hebe.pl – za strategię mobile;

– Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;

– UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.

Design & Usability – podmioty małe:

– Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;

– Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;

– Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;

– Thenude.pl – za efektywny design w świecie nude.

Design & Usability – podmioty średnie i duże:

– Answear.com – za nowy design & usability;

– CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;

– Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;

– Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.

Best e-Commerce Retailer – podmioty średnie i duże:

– Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;

– Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;

– Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline ale i online.

Best in CSR – podmioty małe:

– EKOparty.pl – za eko produkty i strategię;

– LAMITA-ORGANIC.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;

– PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;

– YourKAYA.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.

Best in CSR – podmioty średnie i duże:

– Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR&SUSTAINABILITY;

– Bee.pl – za projekt Ule na dachu biura;

– CCC.eu – za akcję Dawaj swoim butom drugie życie;

– Oponeo.pl – za „Kręci Nas Recykling”.

Best e-Commerce B2B – podmioty średnie i duże:

– Allegro.pl – Allegro Biznes;

– Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;

– SIG.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.

Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże:

– Answear.com – za projekt “Girl Power”;

– Modivo – za kampanię “Wyrażanie siebie zmienia świat”;

– TaniaKsiążka.pl – za WyCzytOn.

Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże:

– Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;

– Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;

– Modivo – za łączenie światówSephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.

Best in cross-border – podmioty małe:

– Astrography.com – za sukcesywną ekspancję w niszowym obszarze;

– LEBRAND.pl – za ekspansję mody butikowej.

Best in cross-border – podmioty średnie i duże:

– Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;

– Bolf – za działania cross-border w Europie;

– Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;

– Modivo – za ekspansję w regionie CEE;

– Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.

Best adaptation to new digital reality B2C  – podmioty małe:

– Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;

– Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.

Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże:

– Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;

– mBank.pl – za mobile onboarding;

– Ochnik.com & Merce – za za wdrożenie strategii ship-from-store;

– Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.

Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże:

– Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;

– TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na TIM.pl.

Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże:

– Modivo – za innowacje w usłudze Reserve & Collect;

– Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;

– Savicki.pl – za Innowacje, które wpływają na rozwój.

Best marketplace – podmioty średnie i duże:

– Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;

– Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.

KATEGORIE DLA E-USŁUG

Best logistic tool:

– InPost – za innowacje w InPost Mobile;

– TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

Best tool for e-commerce:

– Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;

– Blik – za jeden klik;

– Ergonode – za Ergonode PIM;

– inPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;

– Sempai – za Sempai Merchant 360.

Best cross-border tool/technology/service:

– Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;

– Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;

– Packeta – za rozwiązania cross-border;

– PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

Best e-commerce B2B tool/technology/service:

– ING Bank Śląski – za ING Lease Now;

– ONE Company – za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.

Best automatization tool/technology/product for e-commerce:

– Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;

– InPost – za innowacje w InPost Mobile;

– SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;

– TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

Best omnichannel tool/technology/service:

– Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;

– Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;

– Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.

KATEGORIE E-FINANSE

Best e-payment solution:

– Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;

– mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;

– Przelewy24 – za P24NOW ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;

– Tpay – za wdrożenie płatności BLIK w Messengerze.

Best buy now pay later solution:

– Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;

– PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;

– Przelewy24 – za P24NOW.

Best cross-border e-payment solution:

– Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;

– PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

Best e-banking implementation:

– Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;

– mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;

– Santander Bank Polska – za czeki BLIK.

Best online insurer:

– TU Europa – za innowacje w app2U;

– PZU S.A. – za innowacje w MojePZU;

– TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;

– Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.

 Partnerami konkursu są Allegro, Przelewy24 oraz Tpay.