ŠKODA zaprezentowała odmienione logo i znak słowny, który w komunikacji marki będzie pojawiał się dużo częściej niż obecnie. ŠKODA równolegle zaprezentowała swój przełomowy samochód przyszłości – w pełni elektryczny model VISION 7S. Prezentując siedmiomiejscowego SUV-a marka po raz pierwszy zdradza szczegóły nowego języka projektowania. Kolejny elektryczny model to także sygnał, że producent przyspiesza kampanię związaną z e-mobilnością.
To szczególny dzień w historii ŠKODA AUTO. Odsłaniamy nową identyfikację wizualną marki, w tym nowe logo i aktualizację CI. Dzięki studium koncepcyjnemu modelu VISION 7S udostępniamy także zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, która jest manifestacją zupełnie nowego języka projektowania. Ponadto znacznie przyspieszamy naszą kampanię związaną z e-mobilnością. Już do 2026 r. wprowadzimy trzy dodatkowe, całkowicie elektryczne modele, a kolejne są w fazie przygotowania. To postawi nas w jeszcze silniejszej pozycji w obecnej dekadzie transformacji. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy łącznie 5,6 mld euro w e-mobilność i kolejne 700 mln euro w cyfryzację. Zapewnimy w ten sposób rentowność firmy i miejsca pracy w przyszłości – podkreśla Klaus Zellmer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO.
Zobacz również
Nowy język projektowania będzie stopniowo wprowadzany od 2023 r., dla elektrycznej i cyfrowej ery. Definiują go wyraziste, zredukowane linie, które podkreślają prostotę i wartość nowych modeli. Charakterystyczne elementy nowego języka projektowania obejmują nowy przód z tzw. Tech-Deck Face i ekologiczne materiały we wnętrzu.
Przełomowy samochód przyszłości
Model VISION 7S to pierwsza zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, a jednocześnie manifestacja nowego języka projektowania marki. Elektryczny SUV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie siedmiu pasażerów i charakterystyczne funkcje zwiększające komfort podróżowania. VISION 7S to także pierwsza ŠKODA z matowym kolorem nadwozia. Jej wnętrze charakteryzuje się wykorzystaniem ekologicznych materiałów i interaktywnymi powierzchniami. Pojazd wyróżnia się nadzwyczajnym designem, a także przestronnym wnętrzem dostosowanym do dwóch konfiguracji: trybu jazdy i relaksu. VISION 7S, dzięki akumulatorowi o pojemności 89 kWh, będzie dysponował zasięgiem ponad 600 kilometrów.
Przód pojazdu zawiera również znane elementy stylistyczne, takie jak charakterystyczna linia ŠKODY. W przypadku tego modelu przeprojektowany napis ŠKODA zastępuje logo marki i jest uzupełniony pasem oświetlenia ambiente. Co więcej, Tech Deck Face ucieleśnia nowoczesną reinterpretację znanego grilla ŠKODY.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe logo i znak słowny
Zmianie uległ design znaku słownego ŠKODA. Zmodyfikowana zostanie także częstotliwość jego wykorzystania – będzie prezentowany częściej niż logo firmy w komunikacji marketingowej. Nowa stylizacja wykorzystuje zupełnie inną typografię opartą na symetrii i połączeniu okrągłych kształtów z bordiurami.
Największą zmianę w znaku słownym zaobserwować można w literze S, w którą estetycznie wkomponowano tradycyjnie występujący karon nad literą. Symbol „skrzydlatej strzały” również został zdefiniowany na nowo, choć nie tak bardzo jak znak słowny. Jego uproszczona konstrukcja jest widoczna na pierwszy rzut oka. Nowe logo ŠKODY będzie teraz przedstawiane bez plastikowej grafiki 3D. W ten sposób marka reaguje na zmianę w kierunku jeszcze bardziej zdigitalizowanej komunikacji. Prostszy, dwuwymiarowy znak graficzny gwarantuje większy wpływ na odbiorcę, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, a także może być lepiej integrowany z różnymi formatami.
Przyspieszona kampania e-mobilności
Marka poinformowała także o przyspieszeniu swojej kampanii związanej z e-mobilnością. Już do 2026 r. ŠKODA wprowadzi na rynek trzy kolejne całkowicie elektryczne modele. W planach jest samochód o przede wszystkim miejskim przeznaczeniu, ale także kompaktowy SUV i siedmiomiejscowe auto rodzinne. Model VISION 7S stanowi zapowiedź siedmiomiejscowego elektrycznego SUV-a oraz nowego języka projektowania, który będzie charakteryzował kolejne modele.
Nowe SUPERB i KODIAQ oraz odmieniona OCTAVIA
W fazie przejścia w erę e-mobilności marka nie rezygnuje ze sprzedaży swoich flagowych modeli z wysokowydajnym napędem spalinowym. W drugiej połowie 2023 r. zaprezentowane zostaną nowe generacje modeli SUPERB oraz KODIAQ. Co więcej, w 2024 r. pojawi się odświeżona ŠKODA OCTAVIA. Dzięki nowej strategii ŠKODA zaoferuje swoim klientom najszersze portfolio w historii marki – od miejskiego modelu FABIA po 7-miejscowego elektrycznego SUV-a VISION 7S.