Kształtowanie świadomych postaw poprzez zabawę – taki cel przyświeca najnowszej akcji sieci Kaufland, która po raz kolejny wspiera edukację ekologiczną wśród najmłodszych. Od 8 września dzieci mogą kolekcjonować naklejki z wizerunkiem 24 Rozrabiaków, których imiona nawiązują do zrównoważonego rozwoju, a biorąc udział w kreatywnych grach i zabawach, uczyć się dbania o środowisko i swoje zdrowie.
Najnowsza akcja edukacyjna sieci Kaufland nosi nazwę Rozrabiaki Literaki. Każde dziecko, które odwiedzi sklep Kaufland, będzie mogło bezpłatnie otrzymać naklejkę z podobizną Rozrabiaka. Imiona postaci rozpoczynają się od poszczególnych liter alfabetu i nawiązują do wybranych zagadnień związanych ze środowiskiem czy odżywianiem. Dzieci będą mogły zaprzyjaźnić się m.in. z Recyklusiem, który opowie o ponownym wykorzystaniu odpadów, Florką, która przekaże informacje na temat budowania odporności organizmu czy Niedoskonałkiem zwracającym uwagę na nieidealne, lecz pełnowartościowe owoce i warzywa.
Zobacz również
Do zebrania są 24 naklejki. Aby je zdobyć, nie trzeba spełnić konkretnych warunków – naklejki wydawane są każdemu dziecku towarzyszącemu klientowi w trakcie zakupów lub robiącemu samodzielnie zakupy, niezależnie od wartości zakupionych produktów. Akcja trwa od 8 września do 9 listopada lub do wyczerpania zapasów.
Nauka przez zabawę
Na stronie internetowej kaufland.pl/rozrabiaki na dzieci czeka specjalna książeczka do pobrania – album, w którym nie tylko można zbierać otrzymane naklejki, ale także wziąć udział w zabawach edukacyjnych dla całej rodziny. Dla przykładu pod pilnym okiem Segregosława dzieci będą musiały przypisać dany odpad do konkretnego pojemnika, ucząc się w ten sposób właściwej segregacji. Ale to nie wszystko.
W sklepach Kaufland dzieci mogą odkrywać dodatkowe atrakcje – m.in. fotościankę, dzięki której wcielą się w rolę Rozrabiaków, grę w klasy czy miarkę, z pomocą której sprawdzą swój wzrost.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja ma na celu zwiększyć świadomość ekologiczną wśród najmłodszych oraz zachęcić rodziny do wspólnego spędzania czasu z pomocą prostych, ale jednocześnie angażujących i edukacyjnych zabaw.
W efektywnej komunikacji do rodziny stawiamy na to, aby tematy poważne i złożone przekazać w lekki, zabawny i przystępny sposób. Wszystko po to, aby dziecko miało szansę z łatwością wejść w świat wykreowanych postaci i zapamiętać ich przygody oraz rozwiązania zagadek, a rodzic miał poczucie zaangażowania się w mądrą i edukacyjną treść. Jeśli przy jednym z zadań z e-książeczki spotka się zarówno rodzic jak i dziecko, i wspólnie pochylą się nad tematem domowego dbania o planetę, to będzie to właśnie wyznacznikiem sukcesu naszej komunikacji – mówi Alicja Szydłowska, dyrektor strategii agencji Kalicińscy.
Akcji towarzyszy komunikacja w social mediach oraz działania in-store. Motyw przewodni kampanii wybrzmiewa na Facebooku. Tam Rozrabiaki Literaki zachęcają do pobrania e-publikacji oraz angażują odbiorców wokół tematów związanych z ekologią na co dzień.
Z strategię i kreację odpowiada agencja Kalicińscy.