W ostatnich miesiącach Janusz Palikot dał się poznać jako biznesmen prężnie rozwijający własne marki alkoholowe. Prowadzone z wielkim rozmachem kampanie promujące piwo konopne BUH, wódkę wyBUHową i Wyjebongo wywołały sporo dyskusji.
Właściciel Browaru Tenczynek i były polityk dzieli się jednak kolejnymi planami biznesowymi. Dostrzegając potencjał w polskich przedsiębiorcach, Palikot postanowił stworzyć projekt „Janusze Marketingu”, w ramach którego podzieli się swoim know-how.
Zobacz również
Polacy nie mają sobie równych, jeśli chodzi o kreatywność. Wciąż na rynku mamy ogromny, niewykorzystany potencjał, który chciałbym pobudzić poprzez pokazanie, jak zbudowaliśmy takie marki, jak Wyjebongo, piwo BUH czy wódka wyBUHowa. Robię to razem z moimi wieloletnimi partnerami biznesowymi, strategami i menedżerami marketingu, którzy zjedli zęby na tworzeniu produktów, jakie kochają konsumenci – mówi Janusz Palikot.
Projekt o nazwie „Janusze Marketingu” ma zrzeszać polskich przedsiębiorców i managerów, którzy aspirują do tworzenia wyjątkowych produktów. We współpracy z innymi managerami i ekspertami, Palikot zamierza przyciągnąć ambitnych ludzi, aby wzmocnić polskie marki i „pracować nad wzrostem wartości intelektualnej w projektach”.
W ramach „Destylarni Biznesu” uczestnicy tego przedsięwzięcia będą mogli skonfrontować własne inicjatywy biznesowe z pozostałymi przedsiębiorcami oraz ekspertami. Dzięki temu mają uzyskać wartościowe uwagi jeszcze przed sprawdzeniem ich na rynku, aby wzmocnić swoją pozycję, zwiększyć sprzedaż i ułatwić dotarcie do klientów. Jak twierdzą pomysłodawcy „Januszy Marketingu” – oceniane prezentacje zyskają szanse na zdobycie „potencjału wielomilionowych marek”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Janusz Palikot podkreśla, że obecnie ogromne znaczenie mają emocje oraz zaangażowanie społeczności. Przedsiębiorca chwali się, że doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia komunikacji w social mediach, a także w działalności politycznej i biznesowej przełoży się na stworzenie „niepowtarzalnego projektu”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powiedzmy sobie szczerze – nie każdy musi śledzić moje media społecznościowe, ale moje osiągnięcia biznesowe są niepodważalne. 40 lat doświadczeń i wiele sukcesów za mną. Mimo upływu lat potrafię zrealizować biznesowe cele, a moją mocną stroną jest szybkie dostosowywanie się do realiów, reagowanie na zmiany – wylicza Palikot.
Przedsiębiorca promuje projekt na swoim kanale YouTube oraz na dedykowanej stronie, gdzie przyszli Janusze Marketingu już mogą wykupić dostęp do kursu w przedsprzedaży.
Czy Palikot sprawdzi się w roli mentora? Przypomnijmy, że w ostatnim czasie wiele wątpliwości wzbudził fakt tak szerokiego promowania trunków, podczas gdy Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nakłada liczne ograniczenia w zakresie reklamy alkoholu. Sprawę nagłośnił aktywista Jan Śpiewak, który złożył do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Palikota i Wojewódzkiego przestępstwa z art. 452 wspomnianej ustawy.
PS
Szum medialny wokół Wyjebongo powstał ze względu na kontrowersyjną nazwę oraz branding. Z Januszem Palikotem rozmawialiśmy o tym, jaka idea stoi za wódką Wyjebongo i dlaczego ten produkt znajdziemy tylko w jednej sieci sklepów.