Marka wyBUHowa już nie pierwszy raz stawia na nietypowe działania marketingowe – przykładem jest „kosmiczna kampania”, w której przetransportowano butelkę wódki na granicę kosmosu, aby następnie rozlać ją do specjalnie przygotowanego kieliszka.
Tym razem Browar Tenczynek, producent wódki wyBUHowa, poszedł w muzyczną stronę – marka zaprosiła do współpracy wokalistę i kompozytora Błażeja Króla, z którym wspólnie stworzono teledysk i cover piosenki legendarnego polskiego zespołu Oddział Zamknięty. Pomysł nagrania nowej wersji utworu „Party” wyszedł od Janusza Palikota, który od lat 80. puszczał ten utwór na swoich imprezach domowych. Kuba Wojewódzki i Tomek Czechowski, czyli współwłaściciele marki, chętnie wsparli ten pomysł i również pojawili się w klipie jako członkowie „BUH BANDU”).
Zobacz również
– „Party” Oddziału Zamkniętego to był imprezowy hymn na smutne, depresyjne czasy Polski po Stanie Wojennym. Przypominam że to rok 1983, rok przed symbolicznym Orwellowskim 1984. Wódka na kartki, fajki na kartki, kartki na kartki. Jedni śpiewali Chcemy być sobą Perfektu, inni byli sobą w rytm prywatki jakiej nie przeżył nikt. Niektórzy palili sztuczne ognie, też na kartki a inni palili coś innego zawijając to w kartki. I wszystko wtedy miało fantastyczne kształty gdy zapadał zmrok. Party to protest song bez styropianu i wyciągniętego swetra. To esencja mieszania balangi, rock and rolla z ucieczką od szarego komunistycznego Jumanji. Takie numery dawały nam poczucie istnienia ostatnich znaków utraconej wspólnoty. Bez manifestów i politycznych haseł. I tego ducha chcieliśmy wskrzesić dając tej piosence nowe, zielone życie. W BUH-u jest to wszystko co w jej wersach. Zielonych świąt – skomentował Kuba Wojewódzki.
– Co prawda jestem młodszy o rok od Kuby Wojewódzkiego (śmiech), ale lata 80. pamiętam doskonale. Oddział Zamknięty poznałem krótko po maturze. Za oknami kryzys, apatia i czarna rozpacz. Łatwiej było natknąć się na czołg niż autobus. Dla nas, młodych, zbuntowanych, utwór „Party” był jak objawienie, liźnięcie Zachodu. W sercu mieliśmy nie gasnący żar. Wspaniałej muzyce towarzyszył jednak podły alkohol. Marzyliśmy, by nie budzić się rano z kacem, który urywał głowy. 40 lat później produkujemy w Polsce najlepsze alkohole świata. Wciąż nosimy jednak w sercu tę samą niezgodę i bunt. Stąd gdy tylko narodził się pomysł, by cofnąć się do lat 80. i razem z genialnym Błażejem Królem przywrócić emocje tamtych czasów, nie zastanawiałem się nawet sekundy. Warto, by cały wirował świat, nawet jeśli można się czasem przewrócić – stwierdził Janusz Palikot.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Teledysk pokazuje huczną imprezę, na której bawią się młodzi ludzie. W wielu ujęciach pojawia się Czysta Wódka wuBUHowa – lana wprost z butelki do ust uczestników zabawy, czyli wznoszona podczas toastów. Na końcu wideo Janusz Palikot sugeruje, że produkt „pozwala narodzić się na nowo nowo”, „zyskać nową twarz”. W związku z tym, że nagranie jawnie promuje spożywanie alkoholu, mogą je zobaczyć w sieci tylko osoby pełnoletnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Screen z klipu „Party”
Wódka wuBUHowa została wprowadzona na rynek przez firmę BUH Distillery, za którą stoją Janusz Palikot, Kuba Wojewódzki i Tomasz Czechowski, wraz z Vortune Equity Group. Wódka, produkowana w oparciu o destylację piwa BUH, jest dostępna przede wszystkim w sklepach Żabka.
PS
Barwny design branding i luz w komunikacji sprawiły, że nowy alkohol od Browaru Tenczynek zaczął być postrzegany jako produkt skierowany do młodych konsumentów. Z Januszem Palikotem rozmawiamy o tym, jaka idea stoi za wódką Wyjebongo i dlaczego ten produkt znajdziemy tylko w jednej sieci sklepów.
PS 2
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku Browar Tenczynek? O roku 2021 dla Browaru Tenczynek opowiada Tomasz Czechowski, wiceprezes zarządu Manufaktura Piwa, Wódki i Wina S. A.