Chcemy wyznaczać trendy w marketingu alkoholu w Polsce. Browar Tenczynek podsumowuje 2021 rok

Chcemy wyznaczać trendy w marketingu alkoholu w Polsce. Browar Tenczynek podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku Browar Tenczynek? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
1 min czytania 2022-01-05

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Browaru Tenczynek opowiada Tomasz Czechowski, wiceprezes zarządu Manufaktura Piwa, Wódki i Wina S. A.

Największy sukces w 2021 roku

Zbudowanie od zera marki BUH. Zarówno marki piwa, jak i wódki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Patrząc na wartość rynku alkoholu w Polsce, jesteśmy wciąż małą firmą, ale szybko rosnącą. Rośnie portfolio produktów, co tydzień mamy kolejną premierę.  Coś co jeszcze kilka tygodni temu robiły dwie – trzy osoby, dzisiaj musi obsługiwać zespół. Taka zmiana niesie nowe możliwości, ale też zagrożenia.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

1. Wystrzelenie wódki wyBUHowej w kosmos

Słuchaj podcastu NowyMarketing

2. Dycha za Hejtera

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3. Kampania „Nie wstydź się”

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Niewątpliwie zaskoczyła nas skala akcji naszej marki Dr Brew„Hejter za Dychę”, będącej odpowiedzią na homofobiczne wpisy pod postem ze zdjęciem całującej się pary homoseksualistów w ramach kampanii „Z buntu najlepsze” na naszym fanpage’u.

Za każdy hejt postanowiliśmy przekazać 10 zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii – na konto KPH wpłaciliśmy aż 30000 zł! Ta akcja odbiła się szerokim echem w mediach, a także w konkursach branżowych –  m.in. dostaliśmy Złoty Spinacz 2021 w kategorii Social Media, a także nagrodę specjalną – przyznaną po raz pierwszy w historii – na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Social media, oczywiście. Szybkie, efektywne i bardzo wymagające. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Rok 2022 to zaplanowany skok ilościowy z wymogiem utrzymania najwyższej jakości. Jeszcze więcej komunikacji równoczesnej, szybko rosnąca sieć sklepów Świeże. Ciągły ruch, ciągłe wyzwania. Będziemy korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi. 

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

To my chcemy wyznaczać trendy w marketingu alkoholu w Polsce. Jestem dumny z naszych dotychczasowych osiągnięć w tym obszarze i mam pewność, że w przyszłym roku niejednokrotnie zaskoczymy branżę naszymi pomysłami.

Budżet na działania digitalowe

Wydatki na digital są niezwykle ważną częścią, ale nie będziemy podawać szczegółów. Szybki wzrost firmy oznacza konieczność zwiększenia nakładów na wzmocnienie własnej sieci dystrybucji, rośnie skokowo liczba pracowników. Jednak wciąż najważniejszy jest produkt, który zawsze musi być najlepszej jakości, zawsze o takim samym smaku, który obiecaliśmy klientom.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Pandemia zmieniła wiele, także w komunikacji marketingowej. Liczy się przede wszystkim digital i media społecznościowe. I branża podąża tym szlakiem.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Osiągnięcie zakładanych planów sprzedażowych, zbudowanie silnej dystrybucji, wejście na Giełdę.

To cele na 2022. Plany są już sprecyzowane, ale o szczegółach nie będziemy informować.