20 września br. dentsu Polska wraz z Fundacją Digital University ruszają z nowym projektem edukacyjno-społecznym skierowanym do uczniów w wieku od 10 do 15 lat, nauczycieli oraz rodziców. Na kanale YouTube ukaże się seria filmów poruszających istotne i aktualne tematy ze świata digitalu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu tego, co dzieje się wokół nich.
– Pandemia oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że wszyscy – dorośli oraz dzieci – musimy mierzyć się z zupełnie nowymi tematami. Internet stał się wiodącym medium informacyjnym i to właśnie tam jest pełno przemocy, obrazów wojny i traumatycznych historii. Młodzi ludzie, którzy mnóstwo czasu spędzają online, chłoną te treści w dużych ilościach. Z tego powodu mogą czuć się przytłoczeni i zestresowani. Młodsi użytkownicy Internetu często nie wiedzą, gdzie szukać potwierdzonych informacji na interesujące ich tematy. Właśnie dlatego wraz z Fundacją Digital University zdecydowaliśmy się pomóc nastolatkom w zrozumieniu tego, jak wygląda otaczający ich wirtualny świat i jak na nich wpływa. Tego typu inicjatywy społeczne czy edukacyjne, które wykorzystują nasze kompetencje w obszarze digitalu, są świetnym przykładem społecznej odpowiedzialności dentsu – mówi Jadwiga Jadziewicz, social impact manager dentsu Polska.
Zobacz również
Projekt Digi Świat zakłada serię krótkich filmów edukacyjnych, które od 20 września będą pojawiać się regularnie na kanale YouTube (DigitalUniversityFundacja). W każdym z odcinków młodzi prezenterzy – Julia i Szymon – próbują zrozumieć zagadnienia związane z tym, co aktualnie dzieje się na świecie. Co istotne, forma programu została przygotowana w sposób zachęcający do dyskusji i refleksji na dany temat.
W każdym odcinku Julia i Szymon mogą liczyć na pomoc ekspertów. W projekcie wzięli udział tacy specjaliści jak psychoterapeutka Joanna Kleszczyńska, socjolożka dr Marta Pietrusińska z Uniwersytetu Warszawskiego, profesor Dariusz Jemielniak, dziennikarz Mateusz Hładki, ekspert od wirtualnej rzeczywistości – Sebastian Jakubiak, specjalistka od gier oraz gamer Bejott – Anna Nowak czy Ada Florentyna Pawlak – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji.
– Zaprosiliśmy do udziału w projekcie świetnych ekspertów – przedstawicieli środowiska akademickiego i dziennikarskiego, z którymi współpracujemy od wielu lat – gdyż zależało nam na przygotowaniu materiałów na wysokim poziomie merytorycznym, które wesprą dorosłych w rozmowach z dziećmi. Jednocześnie chcieliśmy, aby tematy były podane w formie atrakcyjnej dla młodzieży, stąd pomysł na wideo i nastoletnich prowadzących – wyjaśnia Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University. – Mamy nadzieję, że te kilkunastominutowe filmy pomogą nauczycielom rozpocząć rozmowy o tolerancji, stresie, wirtualnej rzeczywistości, roli sztucznej inteligencji i innych ważnych obecnie tematach. Zachęcamy też rodziców do obejrzenia tych 6 odcinków wspólnie z dziećmi i pogłębiania interesujących ich wątków – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gotowe wideo zostaną umieszczone na kanale YouTube Fundacji Digital University. Każda szkoła i nauczyciele biorący udział w projekcie otrzymają specjalne certyfikaty potwierdzające ukończenie programu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronat medialny nad akcją objęły portale NowyMarketing, Wirtualna Polska oraz Vibez. Produkcją zajęła się agencja The Story Lab (dentsu Polska).