Digi Świat – dentsu Polska i Fundacja Digital University pomagają młodym ludziom zrozumieć otaczający ich świat

O autorze
2 min czytania 2022-09-21

20 września br. dentsu Polska wraz z Fundacją Digital University ruszają z nowym projektem edukacyjno-społecznym skierowanym do uczniów w wieku od 10 do 15 lat, nauczycieli oraz rodziców. Na kanale YouTube ukaże się seria filmów poruszających istotne i aktualne tematy ze świata digitalu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc młodym ludziom w zrozumieniu tego, co dzieje się wokół nich.

– Pandemia oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że wszyscy – dorośli oraz dzieci – musimy mierzyć się z zupełnie nowymi tematami. Internet stał się wiodącym medium informacyjnym i to właśnie tam jest pełno przemocy, obrazów wojny i traumatycznych historii. Młodzi ludzie, którzy mnóstwo czasu spędzają online, chłoną te treści w dużych ilościach. Z tego powodu mogą czuć się przytłoczeni i zestresowani. Młodsi użytkownicy Internetu często nie wiedzą, gdzie szukać potwierdzonych informacji na interesujące ich tematy. Właśnie dlatego wraz z Fundacją Digital University zdecydowaliśmy się pomóc nastolatkom w zrozumieniu tego, jak wygląda otaczający ich wirtualny świat i jak na nich wpływa. Tego typu inicjatywy społeczne czy edukacyjne, które wykorzystują nasze kompetencje w obszarze digitalu, są świetnym przykładem społecznej odpowiedzialności dentsu – mówi Jadwiga Jadziewicz, social impact manager dentsu Polska.

Projekt Digi Świat zakłada serię krótkich filmów edukacyjnych, które od 20 września będą pojawiać się regularnie na kanale YouTube (DigitalUniversityFundacja). W każdym z odcinków młodzi prezenterzy – Julia i Szymon – próbują zrozumieć zagadnienia związane z tym, co aktualnie dzieje się na świecie. Co istotne, forma programu została przygotowana w sposób zachęcający do dyskusji i refleksji na dany temat.

W każdym odcinku Julia i Szymon mogą liczyć na pomoc ekspertów. W projekcie wzięli udział tacy specjaliści jak psychoterapeutka Joanna Kleszczyńska, socjolożka dr Marta Pietrusińska z Uniwersytetu Warszawskiego, profesor Dariusz Jemielniak, dziennikarz Mateusz Hładki, ekspert od wirtualnej rzeczywistości – Sebastian Jakubiak, specjalistka od gier oraz gamer Bejott – Anna Nowak czy Ada Florentyna Pawlak – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zaprosiliśmy do udziału w projekcie świetnych ekspertów – przedstawicieli środowiska akademickiego i dziennikarskiego, z którymi współpracujemy od wielu lat – gdyż zależało nam na przygotowaniu materiałów na wysokim poziomie merytorycznym, które wesprą dorosłych w rozmowach z dziećmi. Jednocześnie chcieliśmy, aby tematy były podane w formie atrakcyjnej dla młodzieży, stąd pomysł na wideo i nastoletnich prowadzących – wyjaśnia Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University. – Mamy nadzieję, że te kilkunastominutowe filmy pomogą nauczycielom rozpocząć rozmowy o tolerancji, stresie, wirtualnej rzeczywistości, roli sztucznej inteligencji i innych ważnych obecnie tematach. Zachęcamy też rodziców do obejrzenia tych 6 odcinków wspólnie z dziećmi i pogłębiania interesujących ich wątków – dodaje.

Gotowe wideo zostaną umieszczone na kanale YouTube Fundacji Digital University. Każda szkoła i nauczyciele biorący udział w projekcie otrzymają specjalne certyfikaty potwierdzające ukończenie programu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patronat medialny nad akcją objęły portale NowyMarketing, Wirtualna Polska oraz Vibez. Produkcją zajęła się agencja The Story Lab (dentsu Polska).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się