ORLEN OIL, wiodący producent środków smarnych, wraz z wiodącym producentem przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych, firmą UPM Raflatac, wprowadzają cyrkularność zasobów naturalnych dzięki usłudze recyklingu odpadów etykietowych – RafCycle. To pierwszy przykład zastosowania końcowego na polskim rynku naftowym, w którym RafCycle umożliwia właścicielowi marki wdrożenie rozwiązania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego. Współpraca firm trwa od lutego, 2022 r.
Nadrzędnym celem wspólnego projektu obu firm jest efektywne wykorzystanie zasobów naturalnych. Dołączenie do RafCycle umożliwia firmie ORLEN OIL redukcję śladu węglowego oraz zmniejszenie zużycia zasobów naturalnych, poprzez nadanie nowego życia odpadom etykietowym.
Zobacz również
– Chcieliśmy przede wszystkim zmniejszyć obciążenie lasów, ponieważ drewno jest głównym surowcem stosowanym przy produkcji podkładów etykietowych dla naszych produktów. Dzięki programowi RafCycle odpady etykietowe są przetwarzane w nowe podkłady papierowe do etykiet stosowanych na naszych produktach – wyjaśnia Przemysław Niedzielski, kierownik ds. strategii produktu, ORLEN OIL. – Dodatkowo zyskujemy możliwość obniżenia kosztów utylizacji odpadów – dodaje Niedzielski.
W ramach usługi RafCycle firma UPM Raflatac koordynuje odbiór zużytych podkładów etykietowych, które są następnie poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane, zmniejszając w ten sposób wpływ na środowisko naturalne. Recykling odpadów etykietowych pozwala uniknąć emisji CO2e, które powstałyby, gdyby odpady te trafiły do spalarni. Od momentu przystąpienia do RafCycle, całkowita ilość odpadów etykietowych odebranych od ORLEN OIL, a następnie poddanych recyklingowi, pozwoliła oszczędzić 111 drzew, które będzie można wykorzystać w inny sposób. Tym samym uniknięto emisji 2 ton CO2e, które trafiłyby do atmosfery, gdyby odpady te zostały spalone.
– Wspaniale jest obserwować pozytywny wpływ naszej współpracy na klimat. ORLEN OIL od samego początku rozumiał korzyści, które niesie ze sobą nasza usługa recyklingu zużytych podkładów etykietowych, dlatego cały proces wdrożenia przebiegał bardzo szybko i profesjonalnie. ORLEN OIL ma bardzo jasno sprecyzowane cele zrównoważonego rozwoju, a RafCycle doskonale im odpowiada – mówi Izabela Antczak, kierownik ds. rozwiązań opakowaniowych, UPM Raflatac Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Współpraca w całym łańcuchu wartości jest kluczowa. – Dziś zielone rozwiązania są koniecznością. Staramy się przekonywać i zachęcać naszych klientów do wprowadzania istotnych zmian w doborze rozwiązań minimalizujących wpływ na klimat – dodaje Igor Szlaski, właściciel i prezes drukarni Reganta, która połączyła obie firmy jako bezpośredni klient UPM Raflatac, zaangażowany w rozwiązania gospodarki obiegu zamkniętego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing