Dolina Dobra wystartowała z nową, niecodzienną kampanią

O autorze
2 min czytania 2022-09-26

Wraz z początkiem września marka Dolina Dobra zaprezentowała teaser kampanii promujący nowości w asortymencie: Parówki Dobre oraz Parówki 100% polskiej szynki. Kreacje graficzne z zaczepnym hasłem „przepraszamy, że nasze parówki są tak dobre” można było oglądać w telewizji, na outdoorach oraz działaniach digital. Teraz Dolina Dobra odsłania rozwinięcie kampanii i prezentuje nowego brand hero.

Bohaterem najnowszego 30 sekundowego spotu jest Gospodarz, który przyłapuje na podjadaniu Parówek Dobrych tatę i syna. Reklama w zabawny i niekonwencjonalny sposób pokazuje, że Parówki Dobre są produktem tak dobrym, że trudno mu się oprzeć, dlatego w haśle kampanii marka Dolina Dobra używa przewrotnie formuły przeprosin.

– Zależało nam na stworzeniu kreacji, która w humorystyczny i ciekawy dla odbiorcy sposób zaprezentuje nasz produkt i podkreśli jego atuty: smak i bezprecedensową jakość. Jak pokazał teaser, kampanii, pomysł ten był strzałem w dziesiątkę i tym samym zainteresowaliśmy konsumentów, którzy w prywatnych wiadomościach niejednokrotnie pytali, czemu marka przeprasza. Otóż Dolina Dobra przeprasza, że … nie przeprasza. Stworzyliśmy produkt tak dobry, że używamy tego sformułowania przewrotnie i z przymrużeniem oka. Spoty z postacią Gospodarza, będące jednocześnie rozwinięciem kampanii można od dziś oglądać w telewizji. Ale to nie koniec. Mogę uchylić rąbka tajemnicy i zapowiedzieć, że kampania będzie miała swój ciąg dalszy – podkreśla Zbigniew Wysocki, marketing director Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra.

„Przepraszamy, że nasze parówki są tak dobre”

Poprzez nową kampanię Dolina Dobra pragnie odczarować rynek parówek. Marka prezentuje Parówki Dobre, jako produkt bezkompromisowy, który charakteryzuje nie tylko wysoka jakość. Są one dostępne w przystępnej cenie, co jest odpowiedzią na sytuację rynkową i czasy inflacji. Jednocześnie parówki mogą pochwalić się naturalnym smakiem. Wygrywając preferencje konsumentów w badaniu typu Blind Test wśród grupy zewnętrznych testerów, Dolina Dobra udowadnia że można zrobić lepszy produkt bez wzmacniaczy smaku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Już nie raz pokazaliśmy, że lubimy wyzwania i stawiamy na jakość. Podobnie jest teraz. Stworzyliśmy produkt o czystym składzie i smaku, który powstaje w harmonii z naturą. Nie boimy się porównań z konkurencją, bo wiemy, że to co robimy jest dobre. A nasze Parówki są wręcz lepsze niż opcje dostępne na rynku – podkreśla Artur Węgłowski, dyrektor handlowy Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra.

Działania reklamowe pod marką Dolina Dobra dedykowane Parówkom Dobrym oraz Parówkom 100% polskiej szynki rozpoczęły się już 01.09.2022 zaczepnym hasłem prezentowanym na billboardach i w krótkich spotach video. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż są to jedyne parówki obecne na tablicach reklamowych od lat. Jak dotąd konkurencja marki unikała tego nośnika. Od początku trwania kampanii zyskała ona widoczność i uwagę konsumentów. Przełożyło się to także na pierwsze efekty w postaci dwucyfrowej rozpoznawalności, co jak na tak krótki czas komunikacji, jest dużym osiągnięciem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 15.09.2022 można oglądać główny trzon działań reklamowych Doliny Dobra. Pełnowymiarowa kampania oparta o spot z bardzo przewrotną i humorystyczną sytuacją śniadaniową z parówkami w roli głównej budzi wiele sympatii konsumentów. Bohaterem akcji jest ojciec przygotowujący swojemu dziecku śniadanie. W trakcie kuchennych prac daje się jednak uwieść smakowi parówek, tak że nawet postanawia ich nie ugotować. Ostatecznie jednak bitwę o parówki wygrywa chłopiec.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ważnym aspektem kampanii jest wizerunek Gospodarza, który reprezentuje markę. Jest on symbolem wyjątkowego modelu produkcji: od pola do stołu opartego o własne pola, hodowle i pasze. Wyróżnia to firmę wobec innych przetwórców mięsnych. Dzięki temu modelowi może ona zaoferować konsumentom wyższy poziom świeżości i jakości, co przekłada się na bardziej naturalny smak produktów. Postać Gospodarza, to nie tylko przemyślany symbol, ale też ciekawa osobowość, charyzma, odwaga i humor.

Działania, które ruszyły 15 września objęły wszystkie kanały TV, Digital, OOH oraz działania niestandardowe. Spot, którego bohaterem jest tata i syn będzie można oglądać do 09.10.2022 we wszystkich, głównych stacjach telewizyjnych. Dolina Dobra zachęca, by następnie wypatrywać, jeszcze bardziej odważnych i humorystycznych działań marki.

Autorem idei kreatywnej jest agencja BBDO, za działania digitalowe oraz zakup mediów odpowiada Mediahub, nową identyfikacją wizualną stworzyła agencja czteryczwarte, natomiast działania PR prowadzi agencja 24/7 Communication.