„Normalne, że ich dotykam” – nowa kampania edukacyjna marki Avon

O autorze
1 min czytania 2022-09-26

Marka Avon startuje z kampanią „Normalne, że ich dotykam”, w której zachęca nastolatki do samobadania piersi. To pierwsza tego typu ogólnopolska kampania edukacyjna dla młodych dziewczyn od 16. roku życia. Jej istotą jest przełamanie bariery niewiedzy i wstydu związanego z dotykaniem swoich piersi poprzez wprowadzenie do szkół średnich lekcji samobadania piersi. Ambasadorką kampanii „Normalne, że ich dotykam” została Natalia Nykiel, która specjalnie dla Avon napisała i nagrała piosenkę „O sobie”, w której zachęca młode dziewczyny do poznawania bliżej swojego ciała. Partnerami merytorycznymi akcji są Fundacja Rak’n’Roll i klinika ginekologiczna Gini.

Kampanię  „Normalne, że ich dotykam” promuje emocjonalny spot w duchu „body positive”, w którym Natalia Nykiel zachęca dziewczyny do bycia bliżej ze sobą oraz do dotykania i poznawania swoich piersi. Motywem przewodnim jest charakterystyczny gest samobadania. Spot dostępny na YouTube na kanale Avon Polska.

Video będzie promowane szeroko w social mediach: na Instagramie, Facebooku, YouTube, TikToku oraz Spotify. Dodatkowo, by zaangażować nastolatki i zachęcić je do przyjrzenia się swoim piersiom, w dniach 1-16 października na TikToku zostanie zorganizowany konkurs. Zadaniem uczestniczek będzie zatańczenie do singla Natalii i zakończenie swojego tańca gestem samobadania, który artystka wykonuje w teledysku.

Kampania obejmuje również działania edukacyjne w szkołach. Ekspertki Avon, przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll, przeprowadzą lekcje samobadania piersi w 100 szkołach w całej Polsce. Scenariusz lekcji powstał przy współpracy z partnerami merytorycznymi i jest zgodny z podstawą programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Lekcje w szkołach są bezpłatne, a nauczyciele mogą zdobyć więcej informacji i zgłaszać swoje klasy na stronie avon.pl/programedukacyjny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Celem naszej kampanii jest wprowadzenie realnej zmiany społecznej, w odpowiedzi na prawie całkowity brak wiedzy i świadomości, jak ważny jest nawyk sprawdzania zdrowia piersi. Nastolatki same przyznały, że najlepszym miejscem na zaszczepienie tego nawyku jest szkoła. Wierzymy, że połączenie beauty i wellness, merytoryki i body positivity pomoże nam w budowaniu świadomości i akceptacji własnego ciała wśród młodych dziewczyn – mówi Ewa Grzech, head of integrated communications Avon Polska.

Za koncept kreatywny oraz realizację kampanii, w tym zakup mediów, odpowiada agencja Garden of Words, za realizację spotu dom produkcyjny AGVE oraz reżyser Jan Dybus i operator Michał Palikot. Akcja jest finansowana w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi, która jest zasilana w całości ze sprzedaży produktów Avon z Różową Wstążką.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się