Żeglarka, kuratorka, astronautka? A może surferka, rolniczka albo dżokejka? Dla dziewczynek nie ma rzeczy niemożliwych ani planów, których nie mogłyby realizować. Dziewczynki mogą wszystko! – to hasło drugiej odsłony kampanii, w której LEGO zachęca do porzucenia stereotypów na temat możliwości zależnych od płci. Wierząc, że potencjał wszystkich dzieci jest nieograniczony, marka inspiruje dziewczynki oraz ich rodziców do rozwijania wyobraźni, poszerzania zainteresowań i przeżywania niezwykłych przygód w zabawie różnymi zestawami klocków LEGO.
Tę ideę również w tej edycji kampanii wspiera podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska, znana z podejmowania zawodowych, podróżniczych i sportowych wyzwań.
Zobacz również
Martyna Wojciechowska jest niesamowitą kobietą. Niezależna i pełna wiary we własne możliwości, ignorując stereotypowe wyobrażenia o roli kobiety, realizuje swoje pasje, a marzenia zamienia w dokonania. Tym samym wciela w życie ideę, którą LEGO chce przekazać dziewczynkom: że mogą być, kim chcą, mogą szukać swoich pasji w najróżniejszych zajęciach, mogą snuć nieoczywiste plany. LEGO inspiruje do tych poszukiwań, pokazując rodzicom, że zdolności, pasje i marzenia nie mają płci – powiedziała Marta Czarnecka, senior brand manager GIRLS w LEGO.
Koncept kreatywny drugiej odsłony kampanii realizuje agencja LiquidThread.
Praca nad tym projektem była niezwykle inspirująca i ważna. Społeczne działania marek mają tym większe oddziaływanie, im bardziej głoszone przez nie idee znajdują oparcie w ich produkcie. Tak dzieje się tutaj. Uwielbiane przez nas wszystkich klocki wspaniale pokazują, że granice, którymi jako dorośli obwarowujemy możliwości dzieci są sztuczne i niepotrzebne. Fantastyczne jest to, że w tej kampanii słyszymy głos śmiałych, wesołych i nieznających ograniczeń wyobraźni dziewczynek – mówi Anna Domoń, integrated communication manager z LiquidThread.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach działań przygotowano trzy spoty z dziewczynkami i Martyną Wojciechowską w rolach głównych. Pojawią się one w kampanii digital w video na YouTube. Działania zostały też skoordynowane z kampanią display i w social mediach. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie: www.lego.com/pl-pl/girls-can-achieve-anything.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncept kreatywny tej odsłony kampanii odpowiada agencja LiquidThread, należąca do Publicis Groupe Polska. Autorką i reżyserką spotów jest Magdalena Piasecka, senior copywriterka w LiquidThread. Za produkcję i postprodukcję video oraz zdjęć do kampanii odpowiada Paradox Media. Media do kampanii kupuje dom mediowy Initiative.
PS
O kulisach realizacji pierwszej edycji kampanii „Dziewczynki mogą wszystko” opowiedziała nam Aleksandra Kotulska, senior brand managerka Grupy LEGO.