Nie jest niczym nowym, że kampanie marketingowe skupione wokół produkcji filmowych, często „wychodzą na ulice”. Przykładem niech będą chociażby działanie związane z promocją filmu „A Classic Horror Story”, „Rings” czy „Westworld”.
Tym razem specjaliści od marketingu postanowili wypromować jedną z najnowszych produkcji podczas meczu baseballa. Horror „Smile” (polski tytuł „Uśmiechnij się”), z udziałem Sosie Bacon i Jessie T. Usher, reklamowały na trybunach niepokojące postacie, których wizerunki błyskawicznie rozeszły się po internecie.
Zobacz również
Na serio. Wszystko, co nas przerażało, to promocja filmu. Dobrze zagrani, marketingowcy Smile. Spójrzmy wstecz:
The absolute balls on this security guard to confront a literal demon pic.twitter.com/39o7is11PU — Jomboy Media (@JomboyMedia) September 24, 2022
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tymi postaciami są z pozoru zwykli kibicie, oglądający z trybun rozgrywki Major League Baseball. To, co wyróżnia ich od innych zgromadzonych na meczu osób, to złowrogie uśmiechy na twarzach i nienaturalnie nieruchoma pozycja. Demoniczne postaci miały też na sobie jaskrawe ubrania, dzięki którym wyróżniały się z tłumu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
blue shirt hasnt moved for 40 mins pic.twitter.com/Rh4Kcz5gtx — Jomboy Media (@JomboyMedia) September 24, 2022
Marketingowcy zauważają, że twórcy kampanii musieli zapłacić nawet kilka tysięcy dolarów za miejsce siedzące dla swoich aktorów (miejsca były w najlepiej widocznych, pierwszych rzędach), ale to nic w porównaniu z pieniędzmi, jakie może zarobić film przy takiej viralowej promocji.
This made my night #SmileMovie pic.twitter.com/peQbyclDbC — B Dub (@MontegaDubb) September 27, 2022
Reżyserem i scenarzystą „Smile” jest Parker Finn. Na ekranach pojawią się m.in. Sosie Bacon, Jesse T. Usher, Kal Penn, Rob Morgan, Kyle Gallner, a także Caitlin Stasey. Film jest grany w polskich kinach od 30 września.