Od dziś można jeszcze łatwiej i szybciej decydować, jakie reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Moje Centrum Reklam to najnowsze rozwiązanie, które pozwala na większą kontrolę reklam, szybkie blokowanie oraz personalizowanie informacji, na bazie których są wyświetlane reklamy. Funkcje te będą stopniowo udostępniane dla wszystkich użytkowników i użytkowniczek na świecie.
Moje Centrum Reklam zapewnia większą kontrolę nad reklamami w witrynach i aplikacjach Google. Wystarczy być zalogowanym do konto Google, by mieć automatyczny dostęp do Mojego Centrum Reklam bezpośrednio z reklam w wyszukiwarce, na YouTube i z karty Discover. Pozwoli to wybrać opcję wyświetlania większej liczby interesujących reklam marek i tematów, niwelując jednocześnie częstotliwość pojawiania się tych treści, które nie interesują użytkowników i użytkowniczek.
Zobacz również
Równie intuicyjnie można zarządzać reklamami dotyczącymi ofert, na których w danym momencie zależy użytkownikom i użytkowniczkom, takich jak np. reklamy butów, czy urlopów. Moje Centrum Reklam odpowiada również za personalizację treści reklamowych i dotyczy to każdego miejsca i urządzenia, na których użytkownicy i użytkowniczki są zalogowani na swoich kontach Google.
Prywatność na pierwszym miejscu
Google przestrzega podstawowych zasad prywatności, które określają, jakie informacje gromadzi, a jakich nie. Google nie sprzedaje informacji o użytkownikach, nie wykorzystuje także treści przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk do celów reklamowych. Do personalizacji reklam nie korzysta też z informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia czy orientacja seksualna. Moje Centrum Reklam opiera się właśnie na tych zasadach i umożliwia na bieżąco kontrolę informacji, które są wykorzystywane do personalizacji oglądanych treści – sprawdzenie, jakie informacje dany użytkownik udostępnił i które z nich są wykorzystane oraz zarządzanie nimi w oparciu o własne preferencje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowe narzędzie pozwala też zdecydować jakie rodzaje aktywności użytkowniczek i użytkowniczek w Google są wykorzystywane do pokazywania reklam – bez wpływu na doświadczenia z samymi produktami Google. Na przykład jeśli osoby korzystające z produktów Google nie chcą, by historia wyszukiwań w YouTube była używana do personalizacji reklam, mogą to wyłączyć właśnie w Moim Centrum Reklam, bez wpływu na rekomendacje filmów na swoich kontach. Można też wybrać (lub całkowicie je wyłączyć) i dostosować kategorie wyświetlanych reklam dla określonych grup odbiorców takie jak wykształcenie, status związku lub branży, z którą jest się związanym zawodowo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kontrola reklam poza Google
Czasem można trafić na reklamy firm, które używają narzędzi Google do promowania się w innych witrynach i aplikacjach. Opcja wyłączenia spersonalizowanych reklam w Moim Centrum Reklam dotyczy reklam, które wyświetlają się w ekosystemie Google i poza nim, i będzie automatycznie stosowana na każdym urządzeniu, na którym nastąpi logowanie poprzez konto Google. Jeśli nie jest się natomiast zalogowanym w Google, nadal można zarządzać swoimi preferencjami w Ustawieniach reklam.
Więcej informacji na temat zaangażowania Google w ochronę prywatności można znaleźć w Centrum Bezpieczeństwa.