W czwartek, 10 października, mija siedem lat od czasu, kiedy YouTube trafił do portfolio Google’a. Dzięki temu przejęciu Google umocnił swoją pozycję na internetowym rynku video, wyprzedzając Yahoo i Microsoft. W październiku 2006 roku, gdy gigant z Mountain View kupił ten największy na świecie serwis z treściami wideo, YouTube odwiedziło około 3 mln. polskich Internautów.
Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że YouTube cały czas zyskuje na popularności na polskim rynku. Bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów oraz live streaming to już niemal narodowy sport Polaków. Treści dostępne w tym serwisie internetowym przegląda blisko 14 mln. użytkowników sieci w naszym kraju. To o milion więcej niż rok wcześniej.
Zobacz również
– Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji – komentuje Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu. – Co ciekawe, popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki „User Generated Content”, czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe – dodaje.
Zdaniem Garapicha to dzięki Internautom, którzy sami zagłosowali za takim modelem biznesowym, każdy może stać się popularnym artystą filmowym, zdobyć rzeszę fanów, a co za tym idzie pieniądze z reklamy i wsparcie poważnych sponsorów. – Odkąd YouTube został dostrzeżony przez komercyjnych nadawców – nic już w branży filmowej nie wygląda tak samo – zauważa prezes PBI.
YouTube – zasięg wsród polskich internautów (źródło:Megapanel PBI/Gemius)
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
YouTube zostawia daleko w tyle inne serwisy z video w sieci. W lipcu 2013 roku druga w rankingu wrzuta.pl przyciągnęła uwagę ponad 2,3 mln. polskich internautów. Trzeci jest serwis tosiewytnie.pl. W analizowanym miesiącu odwiedziło go prawie 2 mln. użytkowników sieci z naszego kraju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.