Insight komunikacyjny
Celem działań jest repozycjonowanie marki Wałbrzycha jako dobrego miejsca do życia, inwestowania i wypoczynku. Kampania ma informować o możliwościach, jakie daje miasto, zachęcać do zamieszkania w nim, a także wspierać employer branding firm inwestujących w tym mieście.
Wałbrzych to w gruncie rzeczy wciąż nienasycony rynek. Oferuje lepszy start niż chociażby Wrocław czy Poznań. Z tego powodu dużo łatwiej tu rozpocząć nową działalność i być pierwszy w kategorii. Jak podkreślają pomysłodawcy, siłą tego miasta jest jego świeżość – możliwość pisania jego historii na nowo i bycia pionierem w wielu dziedzinach.
Zobacz również
Co ciekawe, w akcję zaangażowało się nie tylko Miasto Wałbrzych, ale także firmy prywatne – kluczowi pracodawcy z Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej: Faurecia, Joysonquin, Tristone i InVałbrzych.
W ostatnich kilku latach rynek pracy w Wałbrzychu istotnie się zmienił. Firmy operujące w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej z jednej strony oferują pracownikom atrakcyjne wynagrodzenie, a z drugiej to, co składa się na szeroko pojęty work-life balance. Dzięki kampanii chcemy sprostać ambitnym wyzwaniom rekrutacyjnym. Z drugiej strony pokażemy Wałbrzych jako miasto, w którym dobrze się żyje i pracuje, a przy okazji można znaleźć także chwilę wytchnienia pośród zieleni i unikatowych zabytków – mówi Karolina Rduch, East Region HSE Manager Faurecia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport otwierający kampanię
Kampanię zainaugurowała premiera raportu badawczego „Wałbrzych – miasto z widokami”, który analizuje ośrodek pod kątem najważniejszych aspektów, takich jak praca, koszty życia, zieleń, ekologia, bezpieczeństwo, życie kulturalne czy rozwój gospodarczy.
Publikacja zawiera zarówno analizę ilościową, jak i jakościową, bazującą na 12 pogłębionych wywiadach indywidualnych z osobami, które w ostatnich latach zdecydowały się przeprowadzić do Wałbrzycha. Dane wykorzystane w raporcie zostały dostarczone przez think tank Miasto 2077.
Miasto z widokami
Działania skupione są wokół czterech filarów: miasto z widokami „na chwilę wytchnienia”, „na lepsze życie”, „na dobrą pracę” i „na inwestowanie”. Będą one punktem wyjścia dla content marketingu i specjalnie utworzonych kanałów w social mediach – Facebooku i Instagramie. W ramach kampanii planowane są działania 360: w tym outdoor, media tradycyjne i online czy spoty radiowe.
Potrwa ona od listopada 2022 do stycznia 2023 roku. Za realizację kampanii odpowiada agencja Publicon. Więcej informacji na stronie: www.miastozwidokami.pl.