fot. depositphotos.com
Całkowita wartość 100 najcenniejszych marek w 2022 roku wynosi 3 088 930 bln dolarów, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do 2021 roku (2 667 524 bln dolarów). Ponadto w tym roku tempo wzrostu wartości najsilniejszych marek na świecie było najszybsze.
Zobacz również
Podczas gdy rynki finansowe wykazywały znaczne wahania w ciągu ostatnich kilku lat, wartość najsilniejszych marek na świecie stale rosła (…) W pierwszej dziesiątce marek obserwujemy gwałtowny wzrost i pojawienie się „superligi” – podkreśla Interbrand.
Niezmiennie od kilku lat pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Apple. Wartość giganta technologicznego oszacowano na 482,2 mld dolarów, co oznacza 38-proc. wzrost. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft z 278,3 mld dolarów i 32-proc. wzrostem. Trzecie miejsce na podium zajął Amazon (274,8 mld dolarów, +10%).
W pierwszej dwudziestce spadki zanotowały tylko dwa brandy. Facebook spadł z 15 miejsca o dwie pozycje i został wyceniony na 34,5 mld dolarów (5% w dół). Serwis społecznościowy został wyprzedzony przez Instagrama (+14%, 36,5 mld dolarów). Z kolei Intel odnotował 8-proc. spadek (do 32,9 mld dolarów).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W rankingu 100 najcenniejszych marek zadebiutował Red Bull (64. miejsce, 11,5 mld dolarów) oraz Xiaomi (84. miejsce, 7,3 mld dolarów).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
20 najcenniejszych marek 2022:
Cały ranking można znaleźć na stronie interbrand.com/best-global-brands
PS
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii. W 2021 roku osiągnął wartość 30 mld złotych