Tuż po otrzymaniu Grand Prix Effie 2022 Biżuteria YES i 180heartbeats + JUNG v MATT prezentują drugą odsłonę nagrodzonej kampanii „Jestem kobietą”. Tym razem marka pokazuje swoją wizję przyszłości – codzienność Polek za kilkanaście, a nawet za kilkadziesiąt lat.
W spocie widzimy m.in., jak katolicki ksiądz udziela ślubu dwóm kobietom, dziewczyny czują się bezpiecznie i rozwijają swoje pasje, a władzę w kraju sprawuje rząd złożony w większości z kobiet.
Zobacz również
W nowej kampanii kontynuujemy myśl podjętą rok temu, ale robimy to z większą wrażliwością i czułością. Wierzymy w siłę i sprawczość kobiet i jesteśmy pewni, że dzięki nim ten świat może być bardziej sprawiedliwym, równym i przyjaznym miejscem dla nas wszystkich – wyjaśnia Justyna Lach, dyrektor marketingu marki YES.
W spocie wyreżyserowanym przez Marysię Makowską widzimy bohaterkę, której na przestrzeni lat, od chwili narodzin, towarzyszy pierścionek. Jak wyjaśnia marka, biżuteria została przedstawiona w spocie jako „symbol wartości przekazywanych między pokoleniami”.
W całym tym procesie zmian biżuteria jest nośnikiem wartości, które są bliskie nam i wielu kobietom w Polsce. Przekazujemy ją sobie tak, jak przekazujemy siłę potrzebną do walki o lepszą przyszłość – dodaje Justyna Lach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po premierze spotu w sieci nie brakło głosów krytyki – głównie ze względu na pokazywanie „świata bez mężczyzn”. W odpowiedzi YES podkreśla, że w reklamie celowo została ukazana skrajna sytuacja, aby skłonić odbiorców do refleksji.
Dobrze, że nierówność została zauważona. Oznacza to, że dostrzeżona została także aktualna przewaga mężczyzn w rządzie. Niestety ta nikogo nie bulwersuje (…) Zależy nam, by dodawać kobietom wiary w siebie, pokazać, że możemy mieć swoje miejsce, swój głos i liczną reprezentację. Nie chcemy wyeliminować mężczyzn, chcemy równości dla wszystkich – czytamy w odpowiedzi marki.
Nową odsłonę kampanii wspierają nowe ambasadorki marki – Maja Ostaszewska, Aleksandra Kwaśniewska i Julia Sobczyńska.
Wyświetl ten post na Instagramie
Kampania „Jestem Kobietą. Jestem przyszłością” jest prowadzona w internecie, telewizji, na platformach VOD, w salonach YES w Polsce i Czechach, a także w kinach Cinema City.
TVP nie pokaże nowej reklamy YES
Zdaniem Telewizji Polskiej pierwsza odsłona kampanii „Jestem Kobietą” okazała się zbyt śmiała, aby pokazywać ją publicznie. Jako jedyna stacja, TVP nie zgodziła się wówczas na emisję spotu, w którym pojawiła się karmiąca matka, kobieta po mastektomii czy całująca się jednopłciowa para. Powód? Opisane sceny miały „naruszać wrażliwość widzów”. W związku z tym Biżuteria YES nie wzięła pod uwagę Telewizji Polskiej w tegorocznym planowaniu mediów do nowej kampanii.
Nie zgłosiliśmy emisji naszego spotu do TVP ze względu na to, że nasza wizja świata i wartości, które konsekwentnie komunikujemy, nie zmieniły się od zeszłego roku. Z dumą kontynuujemy kampanię „Jestem Kobietą”, wciąż zadając ważne pytania, takie jak: czy równość małżeńska będzie kiedyś oczywista normą? Albo czy równa reprezentacja u władzy jest możliwa? W związku z tym TVP nie ma w naszym media planie –powiedziała Marta Górecka, menedżer ds. marketingu marki Yes w rozmowie z wirtualnemedia.pl.
PS
W konkursie #YEStemMamaBezFiltra marka YES po raz kolejny postawiła na pokazanie obrazu prawdziwej kobiety – tym razem na pierwszym planie stawiając Mamy.