GONG ze Złotem na Clio Entertainment Awards. Kampania „Sztuka Kradzieży” to jedyny nagrodzony polski projekt

Agencja kreatywna GONG (Group One) zdobyła Złoto za kampanię „Sztuka Kradzieży” zrealizowaną dla Netflix. Złoto na Clio Entertainment Awards to nie pierwsza nagroda przyznana za ten projekt.
O autorze
1 min czytania 2022-11-16

Clio Entertainment Awards to konkurs zapoczątkowany w 1971 r. przez „The Hollywood Reporter”, Nagrodami doceniane są projekty kreatywne w branży rozrywkowej, tj. filmowej, telewizyjnej, rozrywki na żywo i gier.

Kampania „Sztuka Kradzieży”, której celem była promocja nowego sezonu serialu Netflix „Lupin” o złodzieju Arsènie Lupinie została zrealizowana we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie. Agencja GONG stworzyła replikę obrazu „Dama z gronostajem” autorstwa Leonarda Da Vinci. Dama na obrazie pozbawiona była jednak  charakterystycznego naszyjnika.

Obraz w zagadkowej wersji został wystawiony w holu głównym Muzeum oraz zaprezentowany na jego fasadzie. „Okradziona dama” wywołała żywą dyskusję w mediach społecznościowych. Gdy wszystkie media zaczęły pytać: KTO TO ZROBIŁ?!, na nośniku OOH tuż przed nosem Damy pojawił się Assane Diop, mistrz kradzieży i główny bohater serialu „Lupin” z podpisem „MERCI MADAME”. Skradł on tym samym nie tylko naszyjnik Damy, ale i uwagę wszystkich, w tym ogólnopolskich mediów.

Złoto na Clio Entertainment Awards to nie pierwsza nagroda przyznana dla GONGA za tę kampanię. Agencja została wyróżniona m.in. nagrodami takimi jak: Golden Drum, Epica Awards, Złotym Cannes Lions oraz mieczem KTR.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przy kampanii „Sztuka Kradzieży” GONG współpracował z agencją Wavemaker oraz MSL Warsaw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing