Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. ogłasza konkurs na opracowanie logotypu dla serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych PKS.pl. Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów i absolwentów wyższych uczelni z całej Polski. Prace można składać do 9 grudnia, do godz.: 13:00 w siedzibie Organizatora. Dla autora zwycięskiego projektu przewidziana została nagroda pieniężna.
PKS, czyli Państwowa Komunikacja Samochodowa, to powstałe w 1945 roku podmiot usługowy zajmujący się transportem publicznym. Do lat 90. był jedynym państwowym przewoźnikiem o zasięgu ogólnokrajowym. Już wtedy zarówno autobusy jak i przystanki były oznaczone charakterystycznym – opartym na motywie kierownicy – emblematem PKS. Do niego nawiązuje również obecny logotyp serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych – PKS.pl, którego właścicielem jest Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. (MDA S.A.).
Zobacz również
W obliczu zmian zachodzących nie tylko w obszarze transportu pasażerskiego, ale również preferencji i oczekiwań konsumentów, postanowiono odświeżyć dotychczasowy znak graficzny serwisu. Nowa kreacja ma obrazować nie tylko wielki przeskok komunikacyjny, jaki miał miejsce na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat – od czasów niebieskich autobusów jeżdżących w służbie społeczeństwa, po nowoczesne autokary, wożące pasażerów po całej Europie – ale i rozwój Spółki MDA S.A., podkreślając jej otwartość na podążanie za najnowszymi trendami. Rebranding zbiegnie się również w czasie z pracami nad obecnym systemem transakcyjnym, zmierzającymi do jego unowocześnienia oraz rozszerzenia dotychczasowych funkcjonalności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie chcemy się odcinać od przeszłości, wręcz przeciwnie – mamy świadomość historii oraz tradycji, jaka wiąże się z istnieniem PKS-ów – mówi dr Witold Słomka, Prezes Zarządu Spółki MDA S.A. Jednocześnie chcemy jednak iść z duchem czasu, stąd nasza decyzja o potrzebie odświeżenia obecnego brandingu – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa identyfikacja wizualna posłuży do promocji serwisu we wszystkich wydawnictwach Spółki, na platformie serwisu sprzedażowego online, pozostałych stronach internetowych Spółki, jak również w mediach społecznościowych.
Prace można składać do 9 grudnia do godz.: 13.00 br. w siedzibie Spółki MDA S.A. (ul. Mosiężnicza 3, 31-547 Kraków, sekretariat, II p.). Zwycięzcę konkursu, który otrzyma nagrodę w wysokości 8 000,00 zł brutto, poznamy do końca grudnia
Zwycięski projekt zostanie wytypowany przez specjalnie do tego celu powołaną komisję konkursową, do udziału w której zaprosiliśmy ekspertów wielu branż m.in.: wzornictwa, grafiki i projektowania czy też identyfikacji wizualnej, którzy pomogą nam wybrać zwycięski projekt – mówi dr Witold Słomka, Prezes MDA S.A. Już teraz jesteśmy bardzo ciekawi prac jakie napłyną. Liczymy na pomysłowość uczestników oraz ich śmiałe podejście do kreacji logotypu, który posłuży do nowej identyfikacji naszego serwisu PKS.pl – podsumowuje.
Szczegółowe informacje na temat konkursu wraz z regulaminem oraz formularzem zgłoszeniowym znajdują się na stronie: https://mda.malopolska.pl/2022/11/konkurs-na-logotyp-pks-pl/index.html.