Światowa premiera wyczekiwanego kilkanaście lat filmu „Avatar: Istota wody” odbędzie się 16 grudnia. Po 13 latach na ekrany trafi kolejna część opowiadająca historię Jake’a Sully’ego i Neytiri, którzy zamieszkują planetę Pandorę. Akcja filmu dzieje się ponad 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w poprzedniej części i w dużej mierze skupia się na podwodnym świecie. Jak podkreślają twórcy, filmowa Pandora została zaprojektowana jako metafora Ziemi, a widzowie mogą podziwiać bogactwo różnorodności biologicznej oceanów.
Zobacz również
Czerpiąc inspirację ze świata przedstawionego w filmie, Disney połączył siły z organizacją ochrony środowiska The Nature Conservancy, aby stworzyć kampanię „Keep Our Oceans Amazing”.
W ramach inicjatywy powstał wirtualny podwodny świat, który ukazuje piękno morskiej fauny, a także podnosi świadomość na temat zagrożeń, jakie coraz bardziej odbierają szansę na przeżycie oceanicznym zwierzętom. Akcja skupia się przede wszystkim na 10 gatunkach zagrożonych wyginięciem – wśród nich są m.in. płetwale błękitne, lwy morskie, manaty czy manty.
Cyfrowa aktywacja, dostępna na stronie stronie Avatar.com/KeepOurOceansAmazing, umożliwia widzom tworzenie własnych oceanicznych stworzeń inspirowanych światem „Avatara”. Za każde zwierzę stworzone w wirtualnym oceanie „Pandoran” Disney przekaże 5 dolarów na rzecz The Nature Conservancy – organizacji, której celem jest zapewnienie ochrony 10% oceanów do 2030 roku. W ten sposób do 31 grudnia br. Disney ma przekazać TNC maksymalnie 1 mln dolarów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nasza misja opiera się na współpracy z tymi, którzy wierzą, że możemy kształtować lepszą przyszłość, w której ludzie i przyroda będą mogli wspólnie się rozwijać. Ważny przekaz filmu uzupełnia nasze wysiłki, dlatego cieszymy się na współpracę, która pomoże ochronić 10 gatunków wyróżnionych w tej kampanii i stworzyć zdrowszy ocean dla wszystkich – powiedziała Melissa Garvey, global director of Ocean Protection w The Nature Conservancy.
Kampania jest częścią działań Disney Planet Possible, które firma podejmuje, aby pomóc stworzyć lepszy dom dla dzikich zwierząt. Do tej pory Disney Conservation Fund przekazał ponad 120 milionów dolarów na wsparcie organizacji non-profit działających na całym świecie w celu ratowania dzikiej przyrody i inspirowania do ochrony planety. Prawie 20 milionów dolarów z tych funduszy przeznaczono na programy przynoszące korzyści życiu morskiemu i oceanom.
PS
Na początku roku adidas umieścił nad Wielką Rafą Koralową pływający kort tenisowy, aby… zwrócić uwagę na zanieczyszczenie oceanów. Mimo proekologicznych zamierzeń, instalowanie ogromnego obiektu sportowego na morzu obudziło w odbiorcach wiele wątpliwości.
fot. YouTube/Avatar