Koniec roku to czas na ogłaszanie nadchodzących trendów we wzornictwie przez Pantone Color Institute. I tym razem grono 40 ekspertów przeanalizowało aktualne trendy w świecie designu, mody, kina, a także najważniejsze wydarzenia na arenie międzynarodowej, aby wybrać odcień zgodny z panującymi oczekiwaniami.
Podczas targów sztuki Art Basel w Miami Instytut Pantone ogłosił, że specjaliści postawili na energetyzującą Viva Magentę 18-1750. Jak tłumaczyła Laurie Pressman, wiceprezeska Pantone Color Institute, jest to kolor łączący „ciepłe i zimne odcienie, przeszłość i przyszłość, fizyczną i wirtualną rzeczywistość”.
Zobacz również
Jest odważny, nieustraszony, przedstawia optymizm i radość – a wiemy, że wszyscy bardzo tego potrzebujemy – mówi Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawcza Pantone Color Institute.
Viva Magenta nawiązuje do koloru PANTONE 18-1750 i jest przedstawiona jako kolor odważny, symbol siły i wigoru, który pomaga budować wewnętrzną siłę. Instytut Pantone podkreśla, że Viva Magenta została wybrana w dobie technologii i ciągłych zmian, jako „niekonwencjonalny odcień na niekonwencjonalny czas”.
An unconventional shade for an unconventional time: a new vision. Color of the Year 2023: PANTONE 18-1750 Viva Magenta Vibrating with vim and vigor, a shade rooted in nature descending from the red family demonstrating a new signal of strength.https://t.co/vxEQlBykRT#Pantone pic.twitter.com/pRIP6bI2NH — PANTONE (@pantone) December 2, 2022
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szukaliśmy koloru, który promuje radość oraz zabawę. Obecne życie jest niekonwencjonalne i pod wieloma względami stanowi wyzwanie, dlatego myślę, że szukamy rzeczy, które pomogą nam uciec od problemów – tłumaczyła Laurie Pressman.
Po uroczystym ogłoszeniu koloru 2023 roku w Miami Beach odbyła się prezentacja jednego z pierwszych produktów w odcieniu Viva Magenty – smartfonu Motorola Edge 30 Fusion. Kolejne miesiące z pewnością pokażą, jak inne marki odtworzą najmodniejszy kolor roku w swoich projektach.
PS
Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. Akcja zwraca uwagę na problem tabuizacji miesiączki
PS2
W palecie wyjątkowych kolorów Pantone znalazł się również „Brady Blue”. Intensywny niebieski zaprojektował amerykański futbolista Thomas Brady, jako część promocji własnej marki odzieżowej