Głosujący w plebiscycie bankowcy, reprezentujący organizację zrzeszającą ponad 3,3 tys. globalnych firm, uznali mBank za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także przyznali mu statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).
Współorganizatorem konkursu „Distribution and Marketing Innovation Awards” jest Efma – organizacja skupiającą ponad 3,3 tys. banków i firm finansowych z przeszło 150 krajów – oraz firma Accenture. Jego celem jest wyłonienie najlepszych i najbardziej innowacyjnych projektów z dziedziny bankowości detalicznej z całego świata.
Zobacz również
W tym roku do konkursu, będącego przeglądem tego, co w bankowości najlepsze, zgłoszono prawie 330 projektów z przeszło 150 banków reprezentujących 54 kraje z pięciu kontynentów. Co istotne, mBank zdobył nagrodę jako jedyny bank z Polski, a do tego był też jedynym laureatem, który w konkursie otrzymał aż dwie statuetki.
W ramach konkursu instytucje finansowe mogą zgłaszać swoje propozycje na najbardziej innowacyjne projekty. Na głosowanie wpływ mają w równym stopniu specjalna kapituła, składającej się z kilkudziesięciu członków zarządu największych banków detalicznych na świecie, oraz głosy członków organizacji Efma, oddawane on-line.
Najbardziej pożądaną nagrodą w konkursie jest tytuł „The Most Disruptive Innovation” dla niepowtarzalnego pomysłu, który radykalnie zmienia bankowość. W tym roku tę statuetkę otrzymał właśnie mBank, który został też nagrodzony w ważnej kategorii „Digital and Mobile Excellence” – jako najlepszy bank on-line i mobilny – za równolegle wdrożenie 11 technologicznych innowacji finansowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W uzasadnieniu szczególnie doceniono fakt, że w projekcie nowego mBanku pojawiło się wiele innowacyjnych rozwiązań i funkcji, które nie były wcześniej wykorzystywane w usługach finansowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W ostatnim czasie udowodniliśmy, że określenie „bank z Polski” może oznaczać, że ma się do czynienia z projektem innowacyjnym w skali globalnej. Jesteśmy dumni, że korzystając z wieloletnich doświadczeń i możliwości naszego zespołu, udało nam się trwale zwrócić uwagę globalnych graczy na polski rynek – mówi Cezary Kocik, wiceprezes zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.
– Z naszej perspektywy to nie tyle nagroda, ale globalne branżowe potwierdzenie, że jesteśmy bezapelacyjnie przykładem tego, jak będzie wyglądać przyszłość bankowości. Z tego rozwiązania klienci mBanku mogą korzystać tu i teraz – dodaje Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku.
To nie pierwsze wyróżnienie dla nowego mBanku. Projekt doceniono w tym roku na konferencjach Finovate w Londynie i Nowym Jorku, gdzie dwukrotnie przyznano bankowi statuetkę „Best of Show”. Finovate to jedno z najważniejszych na świecie wydarzeń poświęconych innowacjom w branży finansowej. Rozwiązania technologiczne, wdrożone przez mBank, zostały również zauważone przez TechCrunch, wiodący na rynku serwis z branży technologicznej.
Więcej informacji o konkursie oraz organizacji Efma dostępnych jest w internecie na stronach: www.efma.com/accenture.