Akcję poprzedziły ilościowe badania zrealizowane przez Biostat, w ramach których respondentom zostało zadanie pytanie, kiedy powinno się rozpocząć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Ponad 70% Polaków wskazało, że nie powinny one być inicjowane w listopadzie, ponieważ to zdecydowanie za szybko. 61% uczestniczących w badaniu osób jako idealny moment startu takich przygotowań wybrało czas tuż po Mikołajkach, czyli od 7 grudnia.
– Najczęściej wymieniane elementy, które są dla Polaków irytujące, a nie budujące prawdziwą atmosferę świąt, to zbyt wcześnie obecne w sklepach i naszym otoczeniu dekoracje, świąteczne piosenki czy reklamy. Dlatego w tej kampanii w zabawny i angażujący sposób zachęcamy, żeby na chwilę się zatrzymać i dać sobie czas na przygotowanie do świąt w równowadze z potrzebami zarówno swoimi, jak i bliskich – mówi Wiktor Kowalski, brand manager Dan Cake Polonia.
Zobacz również
Faza teaser
W oparciu o wyniki przeprowadzonych badań zrealizowana została pierwsza faza kampanii, w ramach której w ostatnim tygodniu listopada na stronie www.CzyMuszeJuzPrzygotowywacSieDoSwiat.pl zamieszczone zostały spoty video oraz przycisk z pytaniem: „Czy to już czas na świąteczne przygotowania?”. Klikając w niego spersonifikowany „Duch Świąt” udzielał użytkownikom odpowiedzi. W momencie, kiedy uczestnicy zabawy chcieli rozpocząć je za wcześnie duch, który w rzeczywistości nie był widoczny, w zabawny sposób manifestował swoją irytację z tego powodu.
Pierwszy etap kampanii wzmocniły działania w mediach społecznościowych, kierujące do strony akcji oraz influencerka, w sieci znana jako „Chujowa Pani Domu” – która zrealizowała wyzwanie wśród swoich odbiorców. Zachęcała ich do przesyłania materiałów pokazujących zbyt wcześnie pojawiające się w przestrzeni publicznej motywy świąteczne, a następnie przekierowywała użytkowników na landing page z „Duchem Świąt”, by mogli oni sprawdzić, kiedy tak naprawdę warto rozpocząć przygotowania.
Równolegle w ogólnopolskim paśmie radia RMF MAXX ruszyła kampania reklamowa, do której swojego głosu (podobnie jak do spotów z Duchem Świąt na www akcji) użyczył aktor Andrzej Grabowski i która potrwa do 20 grudnia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Główna odsłona kampanii
Od 7 grudnia, czyli daty wskazanej przez respondentów jako preferowany przez nich początek świątecznych przygotowań, kampania przechodzi w fazę reveal. Ducha Świąt na stronie www.DajSobieCzasNaSwieta.pl zastępuje teraz ambasadorka kampanii, Małgorzata Ohme – psycholożka, która w 10 materiałach video pomaga przeprowadzić konsumentów przez przedświąteczne przygotowania – w sposób uważny, ale i bezstresowy. Na stronie kampanii pojawiła się dodatkowa, specjalna zakładka zawierająca psychologiczne wskazówki ambasadorki. Małgorzata Ohme wspiera akcję także swoją aktywnością w mediach społecznościowych oraz publikacją artykułu z okołoświątecznymi poradami na portalu Oh!me.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz wskazówek psychologicznych na stronie kampanii zostały zamieszczone także tzw. satisfying animations, czyli materiały video zawierające przyjemne dla oka, powtarzalne elementy, których oglądanie wpływa na nastrój widzów relaksująco i uspakajająco.
– Celem kampanii świątecznej Dan Cake jest nie tylko namówienie Polaków do zwolnienia tempa i niepoddawania się wszechobecnej, świątecznej gorączce, ale także zapoznanie ich z sezonową ofertą produktową Dan Cake, w której skład wchodzą pakowane ciasta w różnych wariantach smakowych, tradycyjnie kojarzone z czasem bożonarodzeniowym. Promowana przez markę idea „Daj Sobie Czas” ma zachęcić nas wszystkich do uważności na własne potrzeby, a nie spełnianiu jedynie oczekiwań społecznych. Dan Cake wyciąga pomocną dłoń i podpowiada, jak znaleźć czas dla siebie bądź dla swoich bliskich lub na realizację zainteresowań. Wypieki marki idealnie wpisują się w tę ideę: są wygodne w użyciu, gotowe do podania od razu po wyjęciu z opakowania, bez konieczności spędzania wielu godzin w kuchni – dodaje Barbara Szatanik, head of strategy w 19 Południku.
Za koncept strategiczny, linię kreatywną, kreacje reklamowe oraz stworzenie strony www akcji i animacji odpowiada agencja 19 Południk, która prowadzi również komunikację w mediach społecznościowych oraz dba o PR i kontakt z mediami. Produkcja filmowa została zrealizowana przez Pink Media, a za budowanie zasięgów i kampanię mediową w digitalu odpowiedzialna jest agencja Ancymony.